Wersja archiwalna 2013-10-28 15:37:08
Znak: GOPS.231.2.2013
Puszcza Mariańska: wykonywanie w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, do kontaktów: Ewa Śledź, ul. Plac Tadeusza Kościuszki 2 , 96-330 Puszcza Mariańska, woj. mazowieckie, tel. 046 831-87-49, ogólny adres internetowy: www.puszcza-marianska.pl
2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
„na wykonywanie w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r. ,poz. 182 z późn. zm.) oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi , jak również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego”.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r, poz. 182 z późn. zm.) oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi, jak również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi rozdz. I SIWZ .
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): CPV: 85312000-9 – usługi opieki społecznej nie obejmujące miejsc noclegowych.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data rozpoczęcia: 01.01.2014r.; data zakończenia: 31.12.2014r.
Całkowita wielkość lub zakres: wykonywanie usług opiekuńczych w rozmiarze łącznie maksymalnie 11 600 godzin w okresie trwania umowy, w tym:
-usługi zwykłe z zadań własnych gminy – max 11 000 godzin,
- specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistyczne usługi dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie – max 600 godzin.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM - NIE
III.2) ZALICZKI - NIE
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku zawarty jest w SIWZ
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku zawarty jest w SIWZ
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku zawarty jest w SIWZ
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku zawarty jest w SIWZ
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku zawarty jest w SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składając ofertę ( na druku stanowiącym załącznik Nr 1 do specyfikacji ) dołącza do niej następujące dokumenty:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia o którym mowa w art. 24 ust. 1 Prawo zamówień publicznych. – załącznik nr 2 do SIWZ
- aktualny odpis właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert ,
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatowości lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
- oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej lub o przynależności do grupy kapitałowej wraz z listą podmiotów należących do tej grupy, składane w trybie art. 26 ust. 2d ustawy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5do SIWZ.
- W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz ,że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego – Wykonawcy obowiązani są załączyć do oferty następujące oświadczenia i dokumenty:
- oświadczenie o spełnianiu warunków z art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 3 do SIWZ
- Wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie wraz z danymi na temat ich kwalifikacji załącznik nr 4 do SIWZ.
Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające dysponowanie przez Wykonawcę:
- co najmniej 5 pracownikami posiadającymi kwalifikacje do wykonywania usług opiekuńczych z zadań własnych gmin oraz dokumenty potwierdzające, że pracownicy ci posiadają co najmniej roczny staż pracy przy wykonywaniu usług opiekuńczych:
- co najmniej 1 pracownikiem posiadającym kwalifikacje lub spełniającym warunki określone w § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi, jak również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) oraz dokumenty potwierdzające, że pracownik/cy ci posiadają co najmniej roczny staż pracy przy wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
Za pracowników posiadających wymagane kwalifikacje do wykonywania usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy zamawiający uważać będzie tych, którzy posiadają co najmniej przeszkolenie w zakresie wykonywania usług opiekuńczych .
Wykaz należy sporządzić według wzoru - załącznik Nr 4 do SIWZ
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, a w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów – Zamawiający wymaga, by podmioty uczestniczyły w wykonaniu zamówienia jako podwykonawcy. W takim przypadku Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt VII.1 od 1.1 do 1.4 SIWZ
- informację o ilości godzin wykonywanych , w ramach zamówienia publicznego, usług
opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w okresie od 2012 - 2013 z podaniem ich wartości dat wykonania i odbiorców, przy czym wymagane jest aby ilość ta była nie mniejsza niż 6.000 godzin usług dla wymaganego okresu. Informację należy sporządzić według wzoru - załącznik Nr 6 do SIWZ.
III.4.2) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.2.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.2.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz ofertowy zał. nr 1 do SIWZ,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena 100%.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy.
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian:
Zgodnie z art. 144 ust. 1 zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy możliwa jest wyłącznie w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności i na warunkach określonych poniżej:
- zmiana sposobu spełnienia świadczenia;
- zmiana zakresu usług, które Wykonawca powierzył podwykonawcom, a które określone są w złożonej ofercie i niniejszej umowy;
- zmiany osobowe i dane teleadresowe.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.puszcza-marianska.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, Plac Tadeusza Kościuszki 2, 96-330 Puszcza Mariańska.
IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.11.2013r. do godziny 900 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej ul. Plac Tadeusza Kościuszki 2, pokój Nr 3.
IV.4.3) Termin związania ofertą: 30 dni
IV.4.4) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 06.11.2013r, godzina 11 50 , Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej ul. Plac Tadeusza Kościuszki 2 pokój Nr 6
IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 28.10.2013r.
Kierownik Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej
Ewa Śledź
Znak: GOPS 231.2.2013
DOKUMENTACJA PRZETARGOWA |
PRZETARG NIEOGRANICZONY O WARTOŚCI POWYŻEJ 14 000 EURO na wykonywanie w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego. Procedurę przetargu określa ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r. poz.907 z późn. zm.) |
|
GOPS |
2013.10.21 |
|
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
na wykonywanie w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, 96-330 Puszcza Mariańska ul. Plac T. Kościuszki 2, zwany dalej Zamawiającym zaprasza do złożenia ofert:
na wykonywanie w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.) oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi , jak również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego.
Postępowanie prowadzone będzie zgodnie z ustawą z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych, zwaną w dalszej treści specyfikacji ustawą.
Wspólny słownik zamówień publicznych CPV: 85312000-9 – usługi opieki społecznej nie obejmujące miejsc noclegowych.
I.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.) oraz specjalistycznych usług opiekuńczych z zadań zleconych na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi , jak również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego. Usługi będące przedmiotem zamówienia obejmują usługi opiekuńcze zwykłe z zadań własnych gminy oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistyczne usługi dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie.
Przez usługi opiekuńcze zwykłe z zadań własnych gminy rozumie się świadczenie usług na rzecz podopiecznego GOPS Puszcza Mariańska , w miejscu jego zamieszkania, polegających w szczególności na:
- zaspokajaniu podstawowych, codziennych potrzeb życiowych podopiecznego,
- podstawowej opiece higieniczno-sanitarnej nad podopiecznym,
- pielęgnacji, dokonywaniu zakupów , załatwianiu spraw osobistych podopiecznego,
- pomocy w utrzymaniu przez podopiecznego więzi ze środowiskiem,
- rehabilitacja fizyczna ,
- usprawnianie do funkcjonowania w społeczeństwie,
- wspieranie psychologiczno-pedagogiczne i edukacyjno-terapeutyczne,
- wykonywanie innych czynności na rzecz podopiecznego, wynikających z rozeznania potrzeb w środowisku podopiecznego,
- zapewnieniu kontaktów podopiecznego z otoczeniem.
Przez specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistyczne usługi dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie rozumie się świadczenie usług na rzecz podopiecznego GOPS Puszcza Mariańska , w miejscu jego zamieszkania, polegających w szczególności na:
1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:
— samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,
— dbałość o higienę i wygląd,
— utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
— wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
— korzystanie z usług różnych instytucji,
b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
— pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych — poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
— ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
— doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
— kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
— współpraca z rodziną — kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,
c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
— w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,
— w wypełnieniu dokumentów urzędowych,
d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
— w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy,
— w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,
— w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą,
— w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,
e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
— nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
— pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
— zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe;
2) pielęgnacja — jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;
3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm. ):
a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług;
4) pomoc mieszkaniowa, w tym:
a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
b) w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
c) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu;
5) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2011r. , Nr 231, poz. 1375 z późn. zm. ).
Przewidywana maksymalna ilość godzin usług opiekuńczych w okresie wykonywania zamówienia wynosi łącznie 11 600 godzin, w tym:
- usługi zwykłe z zadań własnych – max 11 000,
- specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistyczne usługi dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie – max 600 godz.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić funkcjonowanie swojego biura na terenie gminy Puszcza Mariańska w godzinach pracy Zamawiającego od poniedziałku do piątku od godz. 8 do godz.16 , a także stały kontakt telefoniczny również poza godzinami funkcjonowania biura.
II.WYMAGANY TERMIN REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiot zamówienia realizowany będzie w okresie od dnia 01.01.2014r.do dnia 31.12.2014r.– z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy i sobót.
IV. INFORMACJE O OFERTACH CZĘŚCIOWYCH I OFERCIE WARIANTOWEJ
I ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJĄCYCH ORAZ INFORMACJE OGÓLNE
1. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
3. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
4. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
5. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
V.OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Składana oferta powinna być sporządzona na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszej specyfikacji.
2. W przypadku, gdy wykonawca dołączy jako załączniki do oferty kopie dokumentów, kopie te muszą być potwierdzone „za zgodność z oryginałem” przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń w imieniu wykonawcy.
3. Formularz ofertowy wraz ze stanowiącymi jego integralną część załącznikami zostaną wypełnione przez wykonawcę ściśle według postanowień niniejszej specyfikacji, bez dokonywania w nich zmian przez wykonawcę.
4. Wykonawca złoży tylko jedną ofertę zawierającą jednoznacznie opisaną propozycję.
5. Ofertę należy napisać w języku polskim, na maszynie, komputerze lub czytelnym pismem ręcznym (długopisem lub nieścieralnym atramentem).
6. Wszystkie strony oferty, w tym strony wszystkich załączników powinny być ponumerowane, ułożone w kolejności przedstawionej w formularzu oferty i podpisane przez upełnomocnionego przedstawiciela wykonawcy. Wszystkie miejsca, w których wykonawca naniósł zmiany muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę.
7. Upoważnienie do podpisania oferty winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów załączonych do oferty.
8. Oferta wraz z załącznikami powinna być trwale spięta.
Oferta powinna być złożona w dwóch nieprzejrzystych, zamkniętych kopertach zaadresowanych do zamawiającego z zaznaczeniem na zewnętrznej kopercie nazwy zamówienia publicznego: Wykonywanie w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego.
Wewnętrzna koperta winna być opatrzona dokładnym adresem wykonawcy, tak, aby można było odesłać ofertę bez jej otwierania w przypadku stwierdzenia złożenia jej po wyznaczonym terminie do składania ofert. W przypadku nieprawidłowego zaadresowania lub zamknięcia kopert zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki i jej przedterminowe otwarcie.
9. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie od wykonawcy o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty przed upływem terminu składania ofert.
10. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty musi być oznaczone jak w pkt 8 oraz dodatkowo opisane „zmiana” lub „wycofanie”.
VI. Warunki udziału w przetargu i wymagania dotyczące ofert.
1.O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy z spełniają następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
2.Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne:
Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców jeżeli zachodzi jedna z okoliczności wymienionych w art.24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych zwanej dalej „ustawą’.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie przedłożonych dokumentów zamówienia wg formuły „spełnia – nie spełnia”.
Nie spełnienie chociażby jednego warunku udziału w postępowaniu skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, a ich oferty zostaną uznane za odrzucone.
VII. Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy wraz ze składaną ofertą w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia
1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy obowiązani są załączyć do oferty następujące oświadczenia i dokumenty:
1.1 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia o którym mowa w art. 24 ust. 1 Prawo zamówień publicznych. – załącznik nr 2 do SIWZ
1.2. aktualny odpis właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert ,
1.3. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
1.4. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatowości lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
1.5. oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej lub o przynależności do grupy kapitałowej wraz z listą podmiotów należących do tej grupy, składane w trybie art. 26 ust. 2d ustawy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.
2. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz ,że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego – Wykonawcy obowiązani są załączyć do oferty następujące oświadczenia i dokumenty:
2.1. oświadczenie o spełnianiu warunków z art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych – załącznik nr 3 do SIWZ
2.2 Wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie wraz z danymi na temat ich kwalifikacji załącznik nr 4 do SIWZ.
Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające dysponowanie przez Wykonawcę:
- co najmniej 5 pracownikami posiadającymi kwalifikacje do wykonywania usług opiekuńczych z zadań własnych gmin oraz dokumenty potwierdzające, że pracownicy ci posiadają co najmniej roczny staż pracy przy wykonywaniu usług opiekuńczych:
- co najmniej 1 pracownikiem posiadającym kwalifikacje lub spełniającym warunki określone w § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi, jak również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) oraz dokumenty potwierdzające, że pracownik/cy ci posiadają co najmniej roczny staż pracy przy wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
Za pracowników posiadających wymagane kwalifikacje do wykonywania usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy zamawiający uważać będzie tych, którzy posiadają co najmniej przeszkolenie w zakresie wykonywania usług opiekuńczych .
Wykaz należy sporządzić według wzoru - załącznik Nr 4 do SIWZ
2.3 .Informację o ilości godzin wykonywanych , w ramach zamówienia publicznego, usług
opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w okresie od 2012 - 2013 z podaniem ich wartości dat wykonania i odbiorców, przy czym wymagane jest aby ilość ta była nie mniejsza niż 6.000 godzin usług dla wymaganego okresu. Informację należy sporządzić według wzoru - załącznik Nr 6 do SIWZ.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, a w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów – a podmioty te będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia jako podwykonawcy. W takim przypadku Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt VII.1 od 1.1 do 1.4 SIWZ .
3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów wymienionych w ust. 1 pkt 1.2 ; 1.3; 1.4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
Uwaga: Powyższe dokumenty muszą być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Uwaga: Powyższe dokumenty muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3 powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Uwaga: Powyższe dokumenty muszą być wystawione z zachowaniem terminów, o których mowa odpowiednio w ust.3 powyżej.
5. Dokumenty żądane przez Zamawiającego w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu należy składać w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą wskazanych w pkt VII specyfikacji oświadczeń lub dokumentów lub którzy nie złożą pełnomocnictw, albo którzy złożą wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty zawierające błędy lub którzy złożą wadliwe pełnomocnictwa do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne jest unieważnienie postępowania.
Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Zamawiający może wezwać Wykonawcę, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Spełnienie warunków udziału w postępowaniu ocenia się łącznie w stosunku do wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem, że żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarne odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań.
Pełnomocnictwo do podpisania oferty winno być dołączone do oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę ), o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem ewentualnych kopii dokumentów składanych wraz z ofertą.
6.Zawartość oferty
Kompletna oferta musi zawierać:
6.1. wypełniony formularz ofertowy złożony według wzoru – załącznik nr 1 do SIWZ
6.2. dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz dokumenty i oświadczenie potwierdzające braku podstaw do wykluczenia z postępowania wymienione w pkt VII, sporządzone wg wzorów stanowiących załączniki do SIWZ
6.3.stosowne pełnomocnictwo(a) – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego wraz z ofertą odpisu z właściwego rejestru.
6.4. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
Dokumenty i oświadczenia wymienione w SIWZ muszą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę uprawnioną do podpisywania oferty.
Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
VIII. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO
Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW
1. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje należy przekazywać pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną.
2. Oświadczenia, wnioski zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą faksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do zamawiającego przed upływem terminu i zostanie niezwłocznie przekazana przez Wykonawcę pisemnie.
W przypadku przekazania wniosków i oświadczeń, zawiadomień lub informacji faksem lub drogą elektroniczną każda ze stron może żądać, by druga strona potwierdziła niezwłocznie fakt ich otrzymania.
3. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje należy przekazywać do zamawiającego:
za pomocą:
- faksu na nr (46) 831 87 49,
- e mail: gops@puszcza-marianska.pl
- pisemnie na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Plac Tadeusza Kościuszki 2, 96-330 Puszcza Mariańska.
4. Wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami;
Osobami upoważnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami są:
Ewa Śledź
Telefon/fax: (46) 831 87 49
e-mail: gops@puszcza-marianska.pl
Osoby te będą porozumiewały się z wykonawcą za pomocą faksu, drogą elektroniczną i pisemnie na adres podany przez Wykonawców.
5. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia została opublikowana na stronie internetowej Zamawiającego: www.ugpuszczamarianska.bip.org.pl oraz www.puszcza-marianska.pl.
SIWZ można uzyskać także bezpłatnie w siedzibie Zamawiającego w, Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej Plac Tadeusza Kościuszki 2, 96-330 Puszcza Mariańska, pokój nr 3.
IX. KRYTERIUM OCENY OFERT
CENA – 100%
Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę łączną wykonania usług będących przedmiotem zamówienia uzyska największą liczbę punktów, tj. 100 x 100%. Kolejne ceny będą do najniższej ceny odnoszone według następującego wzoru:
Cmin
R= -----------x 100 x 100%
C b
gdzie:
R – ranga
Cmin – cena najniższa
Cb – cena oferty badanej
Ocenie podlegać będzie łączna cena wykonania usługi będącej przedmiotem zamówienia wskazana przez Wykonawcę w złożonej ofercie.
Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT.
Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia.
Cena musi być tylko jedna. Cena nie ulega zmianie przez okres związania ofertą.
Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.
X. WADIUM I ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
1. Zamawiający nie przewiduje pobierania wadium.
2. Nie wymaga się wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XI. TRYB UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ
1. Wykonawca może zwrócić się na piśmie do zamawiającego z prośbą o udzielenie wyjaśnień SIWZ. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień, w terminie określonym w art.38 ust.1 pkt 3 pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
2. Analogiczna w treści odpowiedź, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy o zamówieniach publicznych, udzielona będzie także wszystkim pozostałym wykonawcom, którym doręczono specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieszczona na stronie internetowej zamawiającego.
3. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazuje oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
XII. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie (pok. 3) w terminie do dnia 06.11.2014 r. do godziny 900.
2. Wszystkie oferty złożone po wyżej wymienionym terminie zostaną zwrócone Wykonawcom bez otwierania po upływie terminu do wniesienia protestu.
XIII. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1. Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu do składania ofert.
2. Zamawiający może żądać, aby Wykonawcy przedłużyli termin związania ofertą na ściśle określony, dodatkowy czas.
3. Żądanie to jak i odpowiedź Wykonawców winny być wystosowane przed upływem terminu związania ofertą, określonego w pkt 1. Wykonawca może nie spełnić żądania przedłużenia terminu.
XIV. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT
Zamawiający otworzy koperty z ofertami w swojej siedzibie w dniu 06.11.2014r. r. o godzinie 1150 w pokoju nr 6. Otwarcie ofert jest jawne.
XV. INFORMACJE O TRYBIE OTWARCIA I OCENY OFERT
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Podczas otwarcia ofert zamawiający ogłosi nazwy i adresy wykonawców, ceny ofertowe, terminy wykonania zamówienia .
Wykonawca, który nie będzie obecny przy otwarciu ofert może wystąpić do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o przesłanie informacji ogłoszonych w trakcie otwarcia ofert. Zamawiający prześle niezwłocznie wykonawcy te informacje.
Oceny ofert będzie dokonywała komisja przetargowa powołana przez Zamawiającego.
Zamawiający poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę którego oferta została poprawiona.
Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawcę w przypadku zaistnienia okoliczności określonych
w art. 24 ust.1 i 2 ustawy.
Zamawiający odrzuci ofertę, w przypadku zaistnienia okoliczności określonych w art. 89 ustawy.
W odniesieniu do wykonawców, którzy spełnili postawione warunki komisja dokona oceny ich ofert
zgodnie z punktem IX niniejszej specyfikacji.
XVI. UNIEWAŻNIENIE PRZETARGU
Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku zaistnienia okoliczności określonych w art. 93 ustawy.
XVII. TRYB OGŁOSZENIA WYNIKÓW I ZAWARCIE UMOWY
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta będzie najkorzystniejsza z punktu widzenia kryterium określonego w punkcie IX specyfikacji.
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, o :
a) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy), albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną oferentom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację;
b) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne;
c) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne;
d) terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 lub 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.
Wyniki postępowania zostaną ogłoszone ponadto w siedzibie Zamawiającego na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Zamawiającego.
XVIII. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
Środki ochrony prawnej reguluje DZIAŁ VI ustawy Prawo zamówień publicznych
1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w niniejszym postępowaniu lub zaniechaniu czynności do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy przysługuje odwołanie.
3. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:
a) opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu,
b) wykluczenia odwołującego z postępowania,
c) odrzucenia oferty odwołującego.
4. Odwołanie powinno wskazywać czynności lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu
6. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
7. Terminy wnoszenia odwołań określa art. 182 ustawy Prawo zamówień publicznych.
8. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2.
W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym Wykonawców w sposób przewidziany dla tej czynności w ustawie Prawo zamówień publicznych.
XIX. ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY – WZÓR UMOWY
Warunki, na których Zamawiający powierzy wybranemu w toku niniejszego postępowania oferentowi realizację przedmiotu zamówienia, określa wzór umowy stanowiący załącznik Nr 7 do niniejszej specyfikacji.
Z wybranym w przetargu Wykonawcom umowa zostanie podpisana w siedzibie Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
XX. ZASADY UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTÓW
Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu oraz ofert w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu /jawne po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania/
Zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku, udostępnienie może mieć miejsce wyłącznie w siedzibie Zamawiającego, wskazany w pkt I oraz w czasie godzin urzędowania.
Informacje składane w trakcie postępowania stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, co do których wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania, muszą być oznaczone klauzulą “NIE UDOSTĘPNIAĆ INNYM UCZESTNIKOM POSTĘPOWANIA, INFORMACJE STANOWIĄ TAJEMNICE PRZEDSIĘBIORSTWA W ROZUMIENIU ART.11 UST.4 USTAWY O ZWALCZANIU NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI / Dz. U. z 1993 r Nr. 47 poz. 211 z późn. zmianami”/ i załączone jako odrębna część nie załączona z ofertą w sposób trwały.
Załączniki do SIWZ:
1/ wzór ofert – załącznik nr 1
2/ wzór oświadczenia w trybie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) – załącznik nr 2
3/ wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 3
4/ wzór wykazu osób, przy pomocy których Wykonawca będzie realizował zamówienie- załącznik nr 4
5/wzór oświadczenia – załącznik nr 5
6/ Informacja o ilości godzin usług opiekuńczych wykonanych - załącznik nr 6
7/ wzór umowy – załącznik nr 7
Specyfikację zatwierdził w dniu 21.10.2014r.
Kierownik GOPS
Załącznik Nr 1
.....................................................
pieczątka Firmowa Wykonawcy
F O R M U L A R Z O F E R T Y
I. Nazwa i adres Zamawiającego:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Plac Tadeusza Kościuszki 2, 96-330 Puszcza Mariańska
REGON: 00054545975 NIP: 836-12-50-596
tel./ fax (046) 831 87 49
e-mail: gops@puszcza-marianska.pl
II. Nazwa przedmiotu zamówienia: na wykonywanie w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013r. poz. 182 z późn. zm.) oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi , jak również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego , zgodnie z opisem zawartym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
III. Tryb postępowania: Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 5 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 w zw. z art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych.
IV. Nazwa i adres Wykonawcy:
....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
WOJEWÓDZTWO: …........................................................................................
REGON: ............................................ NIP: ........................................................
tel.: .................................................... fax: ...........................................................
V. OSOBA UPRAWNIONA DO KONTAKTÓW:
Imię i nazwisko ........................................................................
Adres .......................................................................................
tel. ...........................................................................................
fax ............................................................................................
Oferujemy realizację zamówienia w 2014 pod nazwą „wykonywanie w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013r. poz. 182 z późn. zm.) oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi , jak również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego” , zgodnie z opisem zawartym w dokumentacji przetargowej.
1. a/ 11000 (max. ilość godzin usług zwykłych z zadań własnych gminy) x ...........zł netto / 1 godzinę usługi = …………………zł netto.
b/ cena netto…………… zł ( cena netto z pkt a) + podatek VAT w stawce ……..%
= cena brutto ………………… zł
2. a/ 600 (max. ilość godzin specjalistycznych usług opiekuńczych z zadań zleconych
gminie dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla
dzieci z autyzmem) x …………. zł netto/1 godzinę usługi = ………………..zł netto.
b/ cena netto…………… zł ( cena netto z pkt. a) + podatek VAT w stawce ……..%
= cena brutto ………………… zł
3. Łączna cena brutto zamówienia (1.b + 2.b) …………………… zł.
4. Zobowiązujemy się wykonać zamówienie publiczne w okresie od dnia 01.01.2014r. do dnia 31.12.2014r.
5. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z dokumentacją przetargową i nie wnosimy do niej zastrzeżeń.
6. Informujemy, że uważamy się za związanych ofertą na czas wskazany w warunkach przetargowych, a w przypadku wygrania przetargu zobowiązujemy się do terminowego zawarcia umowy.
7. Oświadczamy, że projekt umowy stanowiący załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia został przez nas zaakceptowany i w przypadku wyboru naszej oferty zobowiązujemy się do podpisania umowy na zawartych w niej warunkach w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
Ofertę niniejszą składam na ................... kolejno ponumerowanych stronach.
VI. Następującą część zamówienia zamierzamy powierzyć podwykonawcy tj.:
…………………………………………………………………………………………………...… (jeśli dotyczy: określić część zamówienia, którą będzie realizował przy pomocy podwykonawcy ).
Załącznikami do niniejszego formularza stanowiącymi integralną część oferty są:
1. .............................................................
2. .............................................................
3. .............................................................
4. ………………………………………..
5. ……………………………………….
………………………………………
Miejscowość i data podpis osoby/osób
uprawnionych do składania
oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy
Załącznik Nr 2 do SIWZ
.....................................................
pieczątka Firmowa Wykonawcy
I. I. Nazwa i adres Zamawiającego:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Plac Tadeusza Kościuszki 2, 96-330 Puszcza Mariańska
REGON: 00054545975 NIP: 836-12-50-596
tel./ fax (046) 831 87 49
e-mail: gops@puszcza-marianska.pl
II. Nazwa przedmiotu zamówienia: „wykonywanie w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.) oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi , jak również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego”
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Oświadczam – oświadczamy*, że nie podlegam – nie podlegamy* wykluczeniu z udziału w postępowaniu z przyczyn określonych w art. 24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013r. poz.907 z późn.zm)oraz że treść art.24 ustawy Prawo zamówień publicznych jest nam znana.
…………………………………..
………………………………………
Miejscowość i data podpis osoby/osób
uprawnionych do składania
oświadczeń woli
w imieniu Wykonawcy
* - niepotrzebne skreślić
Załącznik nr 3 do SIWZ
.....................................................
pieczątka Firmowa Wykonawcy
I. I. Nazwa i adres Zamawiającego:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Plac Tadeusza Kościuszki 2, 96-330 Puszcza Mariańska
REGON: 00054545975 NIP: 836-12-50-596
tel./ fax (046) 831 87 49
e-mail: gops@puszcza-marianska.pl
II. Nazwa przedmiotu zamówienia: „wykonywanie w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. poz. 182 z późn. zm.) oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi , jak również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego”
Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Oświadczam – oświadczamy*, że zgodnie z art. 44 w związku z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r poz.907 z późń. zmianami)
1) posiadam/y uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadam/y niezbędną wiedzę i doświadczenie
3) dysponuje/my potencjałem technicznym i dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
4) znajduję/my się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
……………………………. Miejscowość i data …………………………….
podpis osoby/osób
uprawnionych do składania
oświadczeń woli
w imieniu Wykonawcy
* - niepotrzebne skreślić
Załącznik Nr 4 do SIWZ
.....................................................
pieczątka Firmowa Wykonawcy
Wykaz osób , przy pomocy których wykonawca będzie realizował zamówienie
L.p |
Imię i nazwisko |
Wykształcenie, posiadane kwalifikacje |
Staż pracy ogółem |
Staż pracy przy wykonywaniu usług opiekuńczych | |
ogółem |
w tym przy specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi | ||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...........................,dn....................2013r. ..........................................
nazwa i adres wykonawcy
pieczęć i podpis wykonawcy
Załącznik Nr 5 do SIWZ
.....................................................
pieczątka Firmowa Wykonawcy
OŚWIADCZENIE
o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej, składane w trybie art. 26 ust. 2d ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013r. poz.907 z późn.zm.)
Składając ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonywanie w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego.
Ja niżej podpisany.............................……………………………………………………………………
(imię i nazwisko osoby składającej oświadczenie)
reprezentujący......................................................................................................................................
(nazwa firmy Wykonawcy)
upoważniony do występowania w imieniu Wykonawcy
oświadczam, o :
1. Braku przynależności do grupy kapitałowej *,
2. Przynależności do grupy kapitałowej *:
Lista podmiotów należących do grupy kapitałowej *:
1)…………………………………………………………………………………………………………
2)…………………………………………………………………………………………………………
3)…………………………………………………………………………………………………………
4)…………………………………………………………………………………………………………
5)…………………………………………………………………………………………………………
6)………………………………………………………………………………………………………… …………………………………
Miejscowość i data podpis osoby/osób uprawnionych
do składania oświadczeń woli
w imieniu Wykonawcy
Załącznik Nr 6
.....................................................
pieczątka Firmowa Wykonawcy
Informacja o ilości godzin usług opiekuńczych wykonanych
w latach 2012 - 2013
Rok wykonywania usług |
Liczba wykonywanych w danym roku godzin usług opiekuńczych |
Instytucja, na rzecz której usługa była wykonywana |
2012 |
|
|
2013 |
|
|
...........................,dn....................2013r. .........................................
nazwa i adres wykonawcy
...........................................
pieczęć i podpis wykonawcy
Załącznik nr 7 do SIWZ
Umowa Nr ……………
zawarta w dniu ………… roku w Puszczy Mariańskiej pomiędzy Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej ul. Plac Tadeusza Kościuszki 2, 96-330 Puszcza Mariańska
reprezentowanym przez: Ewę Śledź – Kierownika GOPS ,
zwanym w dalszej treści umowy “Zamawiającym”,
a ………………………………………………………….
reprezentowaną przez
zwanym w dalszej treści umowy “Wykonawcą”.
W wyniku rozstrzygnięcia przetargu na „wykonywanie w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182 z późn. zm.) oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi , jak również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego” – dokonuje się zamówienia publicznego dla Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej.
§1
1. Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania na terenie
Gminy Puszcza Mariańska:
a/ usług opiekuńczych, o których mowa w art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy
społecznej (Dz. U. Nr z 2013r. , poz.182 z późn .zm.),
b/ specjalistycznych usług opiekuńczych o których mowa w rozporządzeniu Ministra
Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych
usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z
zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi , jak
również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr
189, poz. 1598 z późn. zm.)
2. Z zastrzeżeniem ust.4 usługi, o których mowa w ust.1 pkt a obejmują w szczególności:
a/ pielęgnację podopiecznych zleconą przez lekarza,
b/ zaspakajanie podstawowych , codziennych potrzeb życiowych podopiecznych ,
c/ podstawową opiekę higieniczno-sanitarną nad podopiecznymi,
d/ pomoc w utrzymaniu przez podopiecznych więzi ze środowiskiem,
e/ przygotowywanie posiłków dla podopiecznego oraz utrzymywanie w czystości jego
mieszkania,
f/ dokonywanie zakupów, załatwianie spraw osobistych podopiecznych,
g/ rehabilitację fizyczną ,
h/ wspieranie psychologiczno-pedagogiczne i edukacyjno-terapeutyczne,
i/ zapewnienie kontaktów z otoczeniem,
j/ inne czynności wynikające z potrzeb stwierdzonych w środowisku podopiecznego.
3. Z zastrzeżeniem ust.4 usługi, o których mowa w ust.1 pkt b obejmują w szczególności:
1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:
— samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,
— dbałość o higienę i wygląd,
— utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,
— wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
— korzystanie z usług różnych instytucji,
b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
— pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych — poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
— ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
— doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
— kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
— współpraca z rodziną — kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,
c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:
— w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,
— w wypełnieniu dokumentów urzędowych,
d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
— w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy,
— w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,
— w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą,
— w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,
e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:
— nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
— pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
— zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe;
2) pielęgnacja — jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;
3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm. ):
a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług;
4) pomoc mieszkaniowa, w tym:
a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
b) w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
c) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu;
5) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535, z późn. zm. ).
4.Wykonawca zobowiązuje się świadczyć usługi opiekuńcze dostosowując je do potrzeb osób wymagających tej formy pomocy, wynikających z rodzaju ich schorzenia lub
niepełnosprawności. Usługi świadczone będą w miejscu zamieszkania podopiecznego oraz
w środowisku podopiecznego.
5. Wykonawca wykonywać będzie usługi, o których mowa w ust.1 na rzecz osób,
którym pomoc w postaci usług opiekuńczych przysługuje na podstawie decyzji
administracyjnych wydanych przez Zamawiającego i w wymiarze godzin wynikającym
z tych decyzji.
6. Wykonawca wykonywać będzie przedmiot umowy z udziałem swoich pracowników
posiadających kwalifikacje do wykonywania usług opiekuńczych z zadań własnych gminy
oraz usług specjalistycznych z zadań zleconych gminie. Wykonawca zobowiązany jest
wykonywać usługi opiekuńcze z zadań własnych gminy z udziałem co najmniej
6 swoich pracowników oraz usługi specjalistyczne z zadań zleconych gminie z udziałem co
najmniej 2 pracowników posiadających kwalifikacje i co najmniej roczny staż pracy przy
wykonywaniu usług opiekuńczych
7. Usługi opiekuńcze wykonywane będą w godzinach od 8.00 do 19.00
8. Osoby skierowane do wykonywania usług opiekuńczych mają być sprawne intelektualnie i
fizycznie. Osoby , przy pomocy których Wykonawca będzie wykonywał usługi opiekuńcze
w mieszkaniu podopiecznego nie mogą wprowadzać do tych mieszkań osób
nieupoważnionych , własnych zwierząt , palić tytoniu , spożywać alkoholu itp.
§2
1. Zamawiający przekazuje Wykonawcy wykaz osób, którym przyznano usługi
opiekuńcze na podstawie decyzji administracyjnych uprawniających te osoby do usług
opiekuńczych, o których mowa w §1 umowy, wraz z wymiarem godzin wynikającym
z tych decyzji.
2. Wykonawca zobowiązuje się świadczyć usługi opiekuńcze na rzecz osób wymienionych
w wykazie, o którym mowa w ust.1. W przypadku zmiany osób uprawnionych do usług
opiekuńczych lub zmiany wymiaru usług na rzecz poszczególnych osób uprawnionych
Zamawiający sporządzi nowy wykaz, który przekaże niezwłocznie Wykonawcy.
Nowy wykaz obowiązuje Wykonawcę od dnia następnego po dniu , w którym wykaz
ten został mu doręczony.
3. Wykonawca zobowiązuje się zachować w tajemnicy wszelkie dane osób podopiecznych,
u których świadczyć będzie usługi opiekuńcze oraz traktować jako poufne wszelkie
informacje na temat tych osób , a także zobowiąże do tego swoich pracowników , przy
pomocy których będzie wykonywał usługi opiekuńcze. Tajemnica danych osób
korzystających z usług obowiązuje Wykonawcę także po ustaniu niniejszej umowy.
§3
1. Strony uzgadniają, iż przewidywana maksymalna ilość godzin usług opiekuńczych
zwykłych z zadań własnych gminy w okresie obowiązywania niniejszej umowy wynosi
11 000 godzin, a faktyczna ilość godzin wykonywania usług opiekuńczych wynikać będzie
z wykazu , o którym mowa w § 2 ust.1.
2.Strony uzgadniają, iż przewidywana maksymalna ilość godzin specjalistycznych usług
opiekuńczych z zadań zleconych gminie dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym
specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem w okresie obowiązywania niniejszej umowy
wynosi 600 godzin, a faktyczna ilość godzin wykonywania usług opiekuńczych wynikać
będzie z wykazu , o którym mowa w § 2 ust.1.
3. W przypadku wykonania przez Wykonawcę w okresie obowiązywania niniejszej umowy
usług opiekuńczych w wymiarze niższym niż określonym w § 3 ust. 1 i 2 Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia do Zamawiającego.
§4
Integralną część umowy stanowi oferta Wykonawcy złożona w toku postępowania
o zamówienie publiczne oraz specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
§5
1. Wykonawca:
1/ organizuje w środowisku oraz w miejscu zamieszkania podopiecznych wykonanie
zleconych usług opiekuńczych przez swoich pracowników posiadających niezbędną
wiedzę i doświadczenie do wykonywania takich usług,
2/ wykonuje bieżącą kontrolę świadczonych przez swoich pracowników usług ,
3/ do 5-ego dnia każdego miesiąca składa Zamawiającemu rozliczenie z wykonania
zleconych usług.
2. Rozliczenie , o którym mowa w ust.1 pkt 3 Wykonawca zobowiązany jest sporządzić na
piśmie, ze wskazaniem w nim podopiecznych u których świadczone były usługi, ilości
godzin usług świadczonych na rzecz każdego z tych podopiecznych wraz z ich podpisem
lub podpisem opiekuna prawnego, potwierdzającym wykonanie danej liczby godzin usług
opiekuńczych w miesiącu za który składane jest rozliczenie.
§6
1. Strony przyjmują do ustalenia kosztu usług opiekuńczych świadczonych przez
Wykonawcę stawkę godzinową w wysokości ………złotych brutto za jedną godzinę faktycznie świadczonych usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy oraz stawkę godzinową w wysokości ……….. złotych brutto za jedną godzinę faktycznie świadczonych specjalistycznych usług opiekuńczych z zadań zleconych gminie dla osób z zaburzeniami psychicznymi , w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem.
2. Z tytułu wykonanych usług opiekuńczych Zamawiający zapłaci Wykonawcy
wynagrodzenie obliczone według stawki określonej w ust.1.Wynagrodzenie płatne
będzie miesięcznie na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę po zakończeniu
miesiąca ,którego płatność dotyczy. Faktura płatna będzie w terminie 15 dni od daty jej
doręczenia Zamawiającemu na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy.
3.Wynagrodzenie należne Wykonawcy za dany miesiąc wykonywania umowy obliczone
będzie jako iloczyn godzinowej stawki usługi określonej w ust.1 i liczby godzin faktycznie świadczonych usług opiekuńczych w danym miesiącu kalendarzowym.
4. Warunkiem zapłaty przez Zamawiającego wynagrodzenia wynikającego ze złożonej
faktury jest przedłożenie przez Wykonawcę najpóźniej na 3 dni przed złożeniem faktury,
rozliczenia, o którym mowa w §5 umowy oraz oświadczania podwykonawcy o którym
mowa w ust 5. Nie złożenie rozliczenia o którym mowa w §5 umowy stanowi podstawę
do wstrzymania wypłaty wynagrodzenia do czasu przedłożenia tego rozliczenia.
5.Jeżeli Wykonawca posługuje się podwykonawcą, do każdej faktury zobowiązany jest załączyć oświadczenie podwykonawcy, że za usługę objętą fakturą podwykonawca otrzymał wynagrodzenie oraz, że na dzień wystawienia faktury nie istnieją żadne wymagalne roszczenia podwykonawcy w stosunku do Wykonawcy.
6. Zamawiający żąda by umowa zawarta pomiędzy Wykonawcą i podwykonawcą nie zawierała postanowień sprzecznych z treścią umowy zawartej pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, a nadto by umowa zawarta z podwykonawcą zawierała zapisy zawarte w § 2, § 8, § 9, § 13 oraz zapis wskazujący iż Wykonawca zobowiązany jest zapłacić wynagrodzenia podwykonawcy w terminie krótszym niż termin płatności wynikający z § 6 niniejszej umowy.
§7
1.Zamawiającemu przysługuje prawo kontroli wykonywania przez Wykonawcę zleconych
usług opiekuńczych w zakresie ich ilości i staranności wykonania.
2.Wykonawca zobowiązany jest na wezwanie Zamawiającego udzielić pisemnych wyjaśnień
dotyczących wykonywania usług opiekuńczych w zakresie objętym żądaniem
Zamawiającego , w terminie nie później niż 3 dni od skierowania takiego żądania do
Wykonawcy.
§8
1. Zleceniobiorca nie może powierzyć wykonania niniejszej umowy osobom trzecim bez
pisemnej zgody Zleceniodawcy.
2. Prawa i obowiązki Zleceniobiorcy wynikające z niniejszej umowy nie mogą być
przedmiotem przelewu na rzecz osób trzecich.
§9
1.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe u podopiecznych , w tym
szkody dotyczące zdrowia i życia podopiecznych powstałe w trakcie wykonywania usług
rzecz Wykonawcę oraz w zakresie zleconych usług świadczonych przez osoby , za
pomocą których Wykonawca wykonuje usługi
2.Wykonawca zobowiązany jest posiadać aktualną umowę ubezpieczenia OC w związku z
wykonywaną działalnością na kwotę co najmniej 200.000 złotych i na każde żądanie
Zamawiającego zobowiązany jest okazać aktualną polisę OC przez cały czas trwania
niniejszej umowy.
§10
Strony ustalają ,że jako podstawę ustalenia wysokości kar umownych przyjmuje się kwotę
…………………………………….. stanowiącą, zgodnie ze złożoną przez Wykonawcę ofertą, łączną cenę wykonywania usługi.
§11
1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w następujących przypadkach i
wysokościach:
1/ z tytułu nie wykonania przez Wykonawcę umowy – w wysokości 10% kwoty
określonej w §10 umowy
2/ za odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy - w wysokości 10%
kwoty określonej w §10 umowy ,
3/ za odstąpienia od umowy przez Wykonawcę z przyczyn , za które Zamawiający nie
ponosi winy - w wysokości 10% kwoty określonej w §10 umowy ,
4/ w przypadku świadczenia usług w wymiarze niezgodnym z wykazem , o którym mowa
w §2 umowy – w wysokości 0,3% kwoty określonej w §10 umowy za każde stwierdzone
naruszenie wymiaru usług opiekuńczych,
5/ w przypadku naruszenia obowiązku określonego w §9 ust.2 umowy - w wysokości 10%
kwoty określonej w §10 umowy .
2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w przypadku odstąpienia od umowy
z winy Zamawiającego w wysokości 10% kwoty określonej w §10 umowy. Kara umowna
nie przysługuje Wykonawcy w przypadku odstąpienia przez Zamawiającego od umowy
w sytuacji określonej ust.1 niniejszej umowy oraz w art.145 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
3. Zamawiający zastrzega sobie potrącenia kar umownych z wynagrodzenia należnego
Wykonawcy oraz prawo dochodzenia odszkodowania przenoszącego wysokość kar
umownych.
§12
1.Umowa zostaje zawarta na czas określony tj. na okres od dnia 1 stycznia 2014 r. do dnia
31 grudnia 2014 r., z tym zastrzeżeniem, że usługi opiekuńcze nie będą świadczone przez
Wykonawcę w soboty i w dniach ustawowo wolnych od pracy.
2. Poza przypadkami wynikającymi z przepisów kodeksu cywilnego Zamawiający może
odstąpić od niniejszej umowy w przypadku stwierdzenia przez Zleceniodawcę:
1/ złej jakości wykonywanych usług,
2/ wykonywania usług w wymiarze niezgodnym z wykazem, o którym mowa
w §2 umowy,
3/ naruszenia przez Wykonawcę postanowień niniejszej umowy , w szczególności § 1,
§ 2, § 5 , § 7 ust. 2 , § 8 , § 9 ust. 2 , §13 , §14 ust.2 umowy,
4/ zaprzestania świadczenia usług u któregokolwiek z podopiecznych na okres dłuższy niż
2 dni,
5/ ogłoszenia upadłości Wykonawcy lub postawienia Wykonawcy w stan likwidacji.
3.W przypadku określonym w ust. 2 rozwiązanie umowy następuje z dniem określonym przez
Zamawiającego w piśmie skierowanym do Wykonawcy. W przypadku rozwiązania
umowy w trybie określonym w ust.2 Wykonawcy nie przysługuje kara umowna , o której
mowa w § 11 ust.2 umowy, a Zamawiającemu przysługiwać będzie od Wykonawcy kara
umowna określona w §11 ust.1 pkt 2 umowy.
4. Jeżeli Wykonawca pomimo wezwania Zamawiającego nie spełni obowiązku
wynikającego z §9 ust.2 umowy , Zamawiający może od umowy odstąpić zachowując
prawo żądania zapłaty kary umownej określonej w §11 ust.1 pkt 5 umowy niezależnie od
kary umownej określonej w §11 ust.1 pkt 2 umowy.
5.Zamawiający uprawniony jest także do rozwiązania niniejszej umowy w przypadkach
przewidzianych przepisami Kodeksu Cywilnego oraz ustawy Prawo zamówień publicznych.
§13
1.Wykonawca obowiązany jest wyposażyć osoby , przy pomocy których wykonuje usługi
opiekuńcze w:
- dokument ze zdjęciem , imieniem i nazwiskiem tej osoby oraz nazwą i telefonem
Wykonawcy
- odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu niesionej pomocy w ramach usług
opiekuńczych.
2.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za swój personel , przy pomocy którego
świadczy usługi opiekuńcze.
§14
1.Wszelka korespondencja Zamawiającego do Wykonawcy kierowana będzie na adres
Wykonawcy wskazany w niniejszej umowie. Nie powiadomienie na piśmie
Zamawiającego o zmianie adresu Wykonawcy wywoływać będzie skutek doręczenia
korespondencji wysłanej na ostatnio znany adres Wykonawcy. Taki sam skutek
wywoływać będzie korespondencja nie odebrana przez Wykonawcę i zwrócona
Zamawiającemu z adnotacją „ nie podjęto w terminie” , „adresat nie znany” lub inną
podobną adnotacją .
2.Wykonawca zapewnia funkcjonowanie swojego biura na terenie gminy Puszcza Mariańska
w godzinach pracy Zamawiającego od poniedziałku do piątku w godz. 8 - 16 , a także
stały kontakt telefoniczny pod numerem ……………………… również poza godzinami
funkcjonowania biura.
§15
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2010r. Nr 113,poz.759 z późn. zm.), ustawy z dnia 12.03.2004r. o pomocy społecznej ( Dz. U. z 2009r. Nr 175,poz.1362 z późn. zm.) wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy.
§16
Spory powstałe przy wykonywaniu niniejszej umowy strony poddają pod rozstrzygnięcie
sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.
§17
Zmiana postanowień niniejszej umowy jest niedopuszczalna.
§18
Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa egzemplarze dla Zamawiającego i jeden egzemplarz dla Wykonawcy.
Zamawiający Wykonawca
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kuźma Beata
- Data udostępnienia w BIP: 2013-10-28
- Informacja zaktualizowana przez: Kuźma Beata
- Data ostatniej aktualizacji: 2013-10-28 15:37:08
- Liczba odsłon: 530
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: