Wersja archiwalna 2012-11-28 14:36:54

Znak: GOPS.271.1.2012

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi

 

Puszcza Mariańska: na wykonywanie w okresie od 01.01.2013r. do 30.06.2013r.  usług  opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego.

 

 

ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, do kontaktów: Anna Dziekańska, ul. Plac Tadeusza Kościuszki 2 , 96-330 Puszcza Mariańska, woj. mazowieckie, tel. 046 831-87-49,    ogólny adres internetowy: www.puszcza-marianska.pl

 

2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: tak jak w pkt I.1).

 

3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: tak jak w pkt I. 1).

 

4) Adres, pod który należy przesyłać oferty: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej ul. Plac Tadeusza Kościuszki 2, 96-330 Puszcza Mariańska,

 

5) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Administracja samorządowa; Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych

 

Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

 

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

„na wykonywanie w okresie od 01.01.2013r. do 30.06.2013r.  usług  opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy na podstawie art. 50 ustawy  z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.) oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych  usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi , jak również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego”.

 

 

1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: usługa; Główne miejsce świadczenia usług: gmina Puszcza Mariańska

 

1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego.

 

1.4) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest  wykonywanie w okresie od 01.01.2013r. do 30.06.2013r. usług opiekuńczych zwykłych z zadań własnych gminy na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.) oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistycznych usług dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych na podstawie rozporządzenia Ministra  Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych  usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi, jak również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej, w miejscu zamieszkania podopiecznego.

 

Przez usługi opiekuńcze zwykłe  rozumie się świadczenie usług na rzecz podopiecznego GOPS Puszcza Mariańska, w miejscu jego zamieszkania, polegających w szczególności na:

-          zaspokajaniu podstawowych, codziennych potrzeb życiowych podopiecznego,

-          podstawowej opiece higieniczno-sanitarnej nad podopiecznym,

-          pielęgnacji , dokonywaniu zakupów , załatwianiu spraw osobistych podopiecznego,

-          pomocy w utrzymaniu przez podopiecznego więzi ze środowiskiem,

-          rehabilitacja fizyczna ,

-          usprawnianie do funkcjonowania w społeczeństwie

-          wspieranie psychologiczno-pedagogiczne i edukacyjno-terapeutyczne,

-          wykonywanie innych czynności na rzecz podopiecznego , wynikających z rozeznania potrzeb w środowisku podopiecznego,

-          zapewnieniu kontaktów podopiecznego z otoczeniem.

 

Przez specjalistyczne usługi opiekuńcze z zadań zleconych gminie dla osób z zaburzeniami psychicznymi  w tym dla dzieci z autyzmem   rozumie się świadczenie usług na rzecz podopiecznego GOPS Puszcza Mariańska, w miejscu jego zamieszkania , polegających w szczególności na:

1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:

a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:

— samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,

— dbałość o higienę i wygląd,

— utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,

— wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,

— korzystanie z usług różnych instytucji,

b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:

— pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych — poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,

— ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,

— doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,

— kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,

— współpraca z rodziną — kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,

c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym:

— w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,

— w wypełnieniu dokumentów urzędowych,

d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:

— w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy,

— w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,

— w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą,

— w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,

e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:

— nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,

— pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,

— zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe;

2) pielęgnacja — jako wspieranie procesu leczenia, w tym:

a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,

b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,

c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,

d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,

e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,

f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,

g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;

3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm. ):

a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,

b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług;

4) pomoc mieszkaniowa, w tym:

a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,

b) w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,

c) kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu;

5) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535, z późn. zm. ).

 

1.5) Wspólny słownik zamówień (CPV): CPV: 85312000-9 – usługi opieki społecznej nie obejmujące miejsc noclegowych.

 

 

1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

2) Wielkość lub zakres zamówienia

Całkowita wielkość lub zakres: wykonywanie usług opiekuńczych w rozmiarze łącznie maksymalnie 6 600 godzin w okresie trwania umowy, w tym:

-usługi zwykłe z zadań własnych gminy – max 6 000 godzin,

- specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w tym specjalistyczne usługi dla dzieci z autyzmem z zadań zleconych gminie – max  600 godzin.

3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: data rozpoczęcia: 01.01.2013r.; data zakończenia: 30.06.2013r.

 

INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

 

III.1) Warunki dotyczące udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne

Opis warunków udziału w postępowaniu:

1.       O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają wymogi art. 22 ust.1 ustawy i :

1)       posiadają uprawnienia do wykonywania działalności będącej przedmiotem zmówienia

2)       posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, a także dysponuję osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

3)       znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

4)       nie podlegają wykluczeniu z ubiegania się o zamówienie publiczne z przyczyn określonych w art.24 ust.1 pkt 2  ustawy Prawo zamówień publicznych

 

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą \spełnia -nie spełnia\, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w SIWZ. Z treści załączonych dokumentów winno wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków w postępowaniu, lub którzy złożą dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składając ofertę ( na druku stanowiącym załącznik Nr 1 do specyfikacji ) dołącza do niej  następujące dokumenty:

- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.1 pkt 2 ustawy wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art.24 ust.1 pkt 2 ustawy, ( dla osób fizycznych – załącznik nr 2 do siwz )

-  aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków opłat lub, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji  - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

-  aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

- oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z udziału w postępowaniu – załącznik nr 3 do SIWZ,

- w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz ,że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego – Wykonawcy obowiązani są załączyć do oferty następujące oświadczenia i dokumenty:

- oświadczenie o spełnianiu warunków z art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień  publicznych – załącznik nr 4 do SIWZ

- wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie wraz z  danymi na temat ich  kwalifikacji . załącznik nr 5 do SIWZ. 

Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające dysponowanie przez Wykonawcę:

-  co najmniej 5 pracownikami posiadającymi  kwalifikacje do wykonywania usług opiekuńczych z zadań własnych gmin oraz dokumenty potwierdzające, że pracownicy ci posiadają co najmniej roczny staż pracy przy wykonywaniu usług  opiekuńczych:

- co najmniej 2 pracownikami posiadającymi kwalifikacje lub spełniającymi warunki określone w § 3 rozporządzenia Ministra   Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie rodzajów specjalistycznych  usług opiekuńczych oraz kwalifikacji osób świadczących takie usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zasad i trybu ustalania i pobierania opłat za te usługi, jak  również warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat (Dz.U. z 2005r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) oraz dokumenty potwierdzające, że pracownicy ci posiadają co najmniej roczny staż pracy przy wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi.

 

PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia

1.1)   Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

1)       Kryteria oceny ofert

2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena-100%                                     

2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

2)       Informacje administracyjne

3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia: Siedziba zmawiającego, strona internetowa: www.puszcza-marianska.pl

3.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10-12-2013r.  do  godziny 900 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej  ul. Plac Tadeusza Kościuszki 2        pokój Nr 3.

3.3) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski.

3.4) Termin związania ofertą: 30 dni

3.5) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 10-12-2013r, godzina 930 , Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej  ul. Plac Tadeusza Kościuszki 2 pokój Nr 6

 

INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie.

2) Informacje dodatkowe:

3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 28.11.2012r.

 

                                                                                                               Kierownik Gminnego Ośrodka

                                                                                                     Pomocy Społecznej w Puszczy Mariańskiej

                                                                                                                                 Ewa Śledź

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Kuźma Beata
  • Data udostępnienia w BIP: 2012-11-28
  • Informacja zaktualizowana przez: Kuźma Beata
  • Data ostatniej aktualizacji: 2012-11-28 14:36:54
  • Liczba odsłon: 525
  • wróć do wersji akturalnej
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 1292939]

przewiń do góry