Ogłoszenie nr 560527-N-2019 z dnia 2019-06-13 r.
Gmina Puszcza Mariańska: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Puszcza Mariańska.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do
jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie
mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub
wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje
na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie
postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają
postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz
osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku
przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień
publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Puszcza Mariańska, krajowy numer identyfikacyjny 75014839000000, ul. Stanisława
Papczyńskiego 1 , 96-330 Puszcza Mariańska, woj. mazowieckie,
państwo Polska, tel. +48(46)8318151, e-mail zam.publiczne@puszcza-marianska.pl,
urzad@puszcza-marianska.pl, faks +48(46)8318118.
Adres strony internetowej (URL): www.puszcza-marianska.pl ;
https://platformazakupowa.pl/pn/puszcza_marianska/proceedings
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i
urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja
samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział
obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania
postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z
zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w
jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali
zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających
indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych
zamawiających):
I.4)
KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania
można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
https://platformazakupowa.pl/pn/puszcza_marianska/proceedings
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia
Tak
https://platformazakupowa.pl/pn/puszcza_marianska/proceedings
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji
można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy
przesyłać:
Elektronicznie
Tak
adres
https://platformazakupowa.pl/pn/puszcza_marianska/proceedings
Dopuszczone
jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Adres:
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub
formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można
uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i
zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych
na terenie Gminy Puszcza Mariańska.
Numer referencyjny: Z.271.12.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog
techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w
odniesieniu do:
Zamawiający
zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup
części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone
zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i
ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i
wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie
zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem
zamówienia jest odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na
których zamieszkują mieszkańcy z terenu gminy Puszcza Mariańska oraz ich
zagospodarowanie (poddanie odzyskowi oraz unieszkodliwianiu). Przedmiot
zamówienia obejmuje odbieranie każdej ilości odpadów komunalnych od wszystkich
właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i ich
zagospodarowanie zgodnie z: Regulaminem utrzymania czystości i porządku na
terenie gminy Puszcza Mariańska przyjętym uchwałą Rady Gminy w Puszczy
Mariańskiej nr VIII/39/2015 z dnia 11.5.2015 r., zapisami Wojewódzkiego Planu
Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr
3/19 z dnia 22.1.2019 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki
odpadami dla województwa mazowieckiego 2024. Szczegółowy opis - zał. nr 5 do
SIWZ.
II.5) Główny kod CPV: 90500000-0
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
90512000-9 |
90513100-7 |
90533000-2 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje
informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa
całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub
dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust.
1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną
udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust.
6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który
została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny
system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia:
Okres w miesiącach |
Okres w dniach |
Data rozpoczęcia |
Data zakończenia |
2020-01-01 |
2021-06-30 |
II.9) Informacje dodatkowe: Okres wykonywania zamówienia od 01.01.2020
r. do dnia 30.06.2021 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1)
Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o
ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: 1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy,
którzy, nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu
dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; —
działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga
posiadania przez Wykonawcę wpisu do rejestru działalności regulowanej w
zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu
gminy Puszcza Mariańska, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13.9.1996 r. o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach (Dz.U. 2018 r. poz.1454, 1629 z 2019 r. poz.
730) gospodarowaniu odpadami komunalnymi zgodnie z przepisami ustawy z dn.
14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. 2019 r. poz.701, 730) zbieraniu zużytego
sprzętu zgodnie z przepisami ustawy z dn. 11.9.2015 r. o zużytym sprzęcie
elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. 2018 r. poz. 1466, 1479, z 2019 r. poz.
125). W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia działalności
zamawiający żąda dokumentów potwierdzających posiadanie takich uprawnień tj.: —
zezwolenia na transport odpadów wydany przez właściwy organ zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa. • informacje dodatkowe: Wstępna ocena spełniania
warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia na formularzu
JEDZ(Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia). Zamawiający wezwie
Wykonawcę którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia dokumentów
potwierdzających spełnianie warunku udziału w postępowaniu,opisanych w
Rozdziale 4 ust. 2 SIWZ (Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca
przedstawi: — potwierdzenie, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 1 000 000,00 PLN (słownie:jeden
milion złotych 00/100) • informacje dodatkowe: Wstępna ocena spełniania warunku
nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia na formularzu JEDZ(Jednolitego
Europejskiego Dokumentu Zamówienia). Zamawiający wezwie Wykonawcę którego
oferta została najwyżej oceniona do złożenia dokumentów potwierdzających spełnianie
warunku udziału w postępowaniu,opisanych w Rozdziale 4 ust. 2 SIWZ
(Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca: — będzie
dysponował co najmniej 4 osobami do realizacji niniejszego zamówienia (2
kierowców+2 ładowaczy), — będzie dysponował co najmniej 2 pojazdami
przystosowanymi odpadów komunalnych oraz co najmniej dwoma pojazdami
przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a
także co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji
kompaktującej, oraz pojazdem specjalnym,służącym jako mobilny punkt zbierania
odpadów komunalnych. • informacje dodatkowe: Wstępna ocena spełniania warunku nastąpi
na podstawie złożonego oświadczenia na formularzu JEDZ(Jednolitego
Europejskiego Dokumentu Zamówienia). Zamawiający wezwie Wykonawcę którego
oferta została najwyżej oceniona do złożenia dokumentów potwierdzających
spełnianie warunku udziału w postępowaniu,opisanych w Rozdziale 4 ust. 2 SIWZ
(Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia), 2) Korzystanie przez Wykonawcę ze
zdolności technicznych innych Wykonawców: — Wykonawca może w celu potwierdzenia
spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na sytuacji finansowej lub
ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go
z nim stosunków prawnych, — Wykonawca, który polega na zdolnościach lub
sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu,że realizując zamówienie,
będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności
przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, — Zamawiający ocenia,
czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności ich sytuacja finansowa
lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków
udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy
wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt13-22 i ust. 5 ustawy Pzp, — W
odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia,wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli
podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane,
— Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych
podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do
udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą
wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie
ponosi winy, — Jeżeli sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, na zasoby
którego Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp,
nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub
zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby
Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: — zastąpił ten podmiot
innym podmiotem lub podmiotami lub — zobowiązał się do osobistego wykonania
odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe
lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1, — Jeżeli z
uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących
sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może
złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie
opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących
czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach
zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1)
Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24
ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne
podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie
o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp (oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia): a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp – w przypadku dostępu rejestrów na stronie internetowej, Zamawiający zrezygnuje z wezwania do uzupełnienia wymienionego dokumentu; b) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; c) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp; d) w przypadku Wykonawców którzy polegają na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawiania w odniesieniu do tych podmiotów niżej wymienionych dokumentów: - informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; - zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; - zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; - odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; - oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; - oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; - oświadczenia Wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp; - oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp; - oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1785 z późn.zm.); e) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami: - wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami; - wykaz posiadanych co najmniej dwóch pojazdów przystosowanych do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwóch pojazdów przystosowanych do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jednego pojazdu do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, oraz pojazdu specjalnego, służącego jako mobilny punkt zbierania odpadów komunalnych - oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W
ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych w celu potwierdzenia okoliczności,
o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp (oświadczenia i dokumenty
potwierdzające spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane
wymagań określonych przez Zamawiającego): a) polisę, że Wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min.1 000 000,00 zł
(słownie: jeden milion złotych 00/100); b) zezwolenia na transport odpadów
wydany przez właściwy organ zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; c)
aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania
odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Puszcza
Mariańska.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na nazwę niniejszego postępowania Przetarg nieograniczony na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Puszcza Mariańska. Znak sprawy Z.271.12.2019. 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Urząd Gminy Puszcza Mariańska– Bank Spółdzielczy w Skierniewicach, oddział w Puszczy Mariańskiej nr konta: 21 9297 0005 0300 0781 2012 0043 z adnotacją „wadium - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Puszcza Mariańska. Znak sprawy Z.271.12.2019 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium (tj. opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia) należy złożyć w formie elektronicznej wraz z ofertą. 2. Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będziepokryciu kosztów z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. a) Od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie, wokreślonym terminie przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 5% ceny oferowanej przedstawionej przez Wykonawcę.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest
wnieść wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych
00/100). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych
w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie
kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4)
gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o
których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz.
310). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania
ofert. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na nazwę niniejszego
postępowania Przetarg nieograniczony na odbiór i zagospodarowanie odpadów
komunalnych z terenu gminy Puszcza Mariańska. Znak sprawy Z.271.12.2019. 3.
Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Urząd Gminy
Puszcza Mariańska– Bank Spółdzielczy w Skierniewicach, oddział w Puszczy
Mariańskiej nr konta: 21 9297 0005 0300 0781 2012 0043 z adnotacją „wadium -
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Puszcza Mariańska.
Znak sprawy Z.271.12.2019 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako
termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku
Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz -
oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium (tj. opatrzonego
kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia)
należy złożyć w formie elektronicznej wraz z ofertą. 6. Niewniesienie wadium w
terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na
podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp. 7. Zwrot wadium: 1) Zamawiający
zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty
najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy,
którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 6) ,
2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia
publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3)
Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał
ofertę przed upływem terminu składania ofert, 4) Zamawiający żąda ponownego
wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 1)
, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym
przez Zamawiającego, 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca
je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz
prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez
Wykonawcę, 6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca
w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i ust. 3a ustawy Pzp,
z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów
potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp,
pełnomocnictw, oświadczeń, o których mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp lub
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na
poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak
możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 7)
Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z
odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: ● odmówi podpisania umowy na warunkach
określonych w ofercie, ● nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
● zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie
Wykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Tak
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia
do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a wykonawcami w szczególności składanie
oświadczeń, wniosków (innych niż wskazanych w Rozdziale IV pkt 1), zawiadomień
oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem
https://platformazakupowa.pl/pn/puszcza_marianska/proceedings i formularza
Wyślij wiadomość dostępnego na stronie dotyczącej postępowania. 2. Dokumenty
elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń,
o których mowa w Rozdziale IV pkt 2 SIWZ składane są przez Wykonawcę za
pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/puszcza_marianska/proceedings. 3.
Postępowanie jest prowadzone w języku polskim. 4. Wykonawca może zwrócić się do
Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający udzieli
wyjaśnień niezwłocznie, nie później jednak niż na 6 dni przed upływem terminu
składania ofert, przekazując treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Wykonawcom,
którym przekazał SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści taką
informację na stronie internetowej pod adresem
https://platformazakupowa.pl/pn/puszcza_marianska/proceedings, pod warunkiem,
że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż
do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. 5.
Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SIWZ.
Zmianę SIWZ Zamawiający udostępni na stronie internetowej pod adresem
https://platformazakupowa.pl/pn/puszcza_marianska/proceedings 6. Jeżeli w
wyniku zmiany treści SIWZ nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o
zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach,
zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym Wykonawców,
oraz zamieści taką informację na stronie internetowej
https://platformazakupowa.pl/pn/puszcza_marianska/proceedings. 7. W przypadku
rozbieżności pomiędzy treścią SIWZ, a treścią udzielonych wyjaśnień i zmian,
jako obowiązującą należy przyjąć treść informacji zawierającej późniejsze
oświadczenie Zamawiającego. 8. Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych
informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego zapytania w
sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania. 9. Zamawiający nie przewiduje
zorganizowania zebrania z Wykonawcami.
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty
zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału
w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny,
partnerstwo innowacyjne)
Liczba
wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa
będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje
dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie
ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji
potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji
elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z
opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji
elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie
będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości
postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i
specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji
elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena oferty brutto |
60,00 |
Termin płatności faktury |
20,00 |
Aspekt środowiskowy |
10,00 |
Zdalne śledzenie każdego z pojazdów wyposażonych w nadajnik GPS |
10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo
innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie
ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego
opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu
konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania
ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym
muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających
negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas
trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej
umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór
umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA
UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień
zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionej
poniżej: 1) zmiana wynagrodzenia jeśli nastąpi znacząca zmiana kosztów
zewnętrznych będących podstawa kalkulacji ceny ofertowej tj: a) nastąpi
znacząca zmiana liczby nieruchomości zamieszkałych względem liczby
nieruchomości zamieszkałych wykazanych w wykazie przez Zamawiającego z tym, że
zmiana powinna przekroczyć co najmniej 5 % nieruchomości zamieszkałych, b)
nastąpi zmiana stawki podatku VAT. 2) wykonawcę, któremu zamawiający udzielił
zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca: a) w wyniku połączenia, podziału,
przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego
wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki
udziału w postępowaniu.Dokładny zapis zawiera zał. nr 3 do SIWZ Wzór Umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli
dotyczy):
Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych: a) wszystkie dokumenty
złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne z wyjątkiem informacji stanowiących
tajemnicę przedsiębiorstwa, zastrzeżonych przez składającego ofertę, w terminie
nie późniejszym niż wyznaczony termin składania ofert, b) Wykonawca powinien w
sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, że dokumenty te nie mogą być
udostępnione, oraz wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa, c) wymienione powyżej dokumenty Wykonawca zobowiązany jest
wydzielić w wybrany przez siebie sposób, zapewniający zachowanie tajemnicy
przedsiębiorstwa. Tak wydzielonych informacji Zamawiający nie będzie ujawniał,
d) udostępnienie złożonych ofert możliwe będzie na pisemny wniosek
zainteresowanego, po dokonaniu przez Zamawiającego analizy, czy oferta ta nie
zawiera dokumentów zastrzeżonych, niepodlegających udostępnieniu, e) Wykonawca
nie może zastrzec informacji i dokumentów, których jawność wynika z innych
aktów prawnych, w tym m. in. z zapisu art. 86 ust 4 ustawy Prawo zamówień
publicznych, f) zgodnie z art. 11. ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji poprzez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do
wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne
przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą co do
których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich
poufności.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
Data: 2019-07-18, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia
zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 60 (od ostatecznego
terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace
rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub
części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 2. Oferta musi być sporządzona w
formie oryginału wg załącznika nr 1 do SIWZ, opatrzony kwalifikowanym podpisem
elektronicznym Wykonawcy. 3. Treść oferty musi być zgodna z treścią SIWZ. 4.
Oferta (wraz z załącznikami) musi być sporządzona w sposób czytelny, w języku
polskim. 5. Oferta musi być podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym
osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, tj. osobę
(osoby) reprezentująca Wykonawcę, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi
we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
6. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca Wykonawcę lub
Wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa,
pełnomocnictwo to w formie oryginału podpisane kwalifikowanym podpisem
elektronicznym osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu
Wykonawcy musi zostać dołączone do oferty. 7. Każdy dokument złożony wraz z
ofertą sporządzony w języku innym niż polski musi być złożony wraz z
tłumaczeniem na język polski. 8. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza
do złożenia oferty dostępnego na:
https://platformazakupowa.pl/pn/puszcza_marianska/proceedings w niniejszym
postępowaniu w sprawie udzielenia zamówienia publicznego. Oferta powinna być
sporządzona w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej, a do danych
zawierających dokumenty tekstowe, tekstowo-graficzne lub multimedialne stosuje
się: .pdf, .txt, doc, .zip, .rft,.xps, .odt, .ods, .odp, .xls, .ppt, .docx,
.xlsx, .pptx, csv. 9. Wszystkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa
w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji, które Wykonawca zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny
zostać złożone w osobnym polu w kroku 1 składania oferty przeznaczonym na
zamieszczenie tajemnicy przedsiębiorstwa. Zgodnie z art. 86 ust. 4 Pzp
tajemnicą przedsiębiorstwa nie może być nazwa firmy, adres, informacje
dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków
płatności. Każda informacja stanowiąca tajemnicę przedsiębiorstwa była
zamieszczona w odrębnym pliku i określała przedmiot będący jej treścią wraz z
uzasadnieniem (podstawa prawną utajnienia). Wykonawca nie później niż w
terminie składania ofert musi wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią
tajemnicę przedsiębiorstwa, w szczególności określając, w jaki sposób zostały
spełnione przesłani, o których mowa w art. 11 pkt 4 ustawy z 16 kwietnia 1993
r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, zgodnie z którym tajemnicę
przedsiębiorstwa stanowi określona informacja, jeśli spełnia łącznie 3 warunki:
a) ma charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub
jest to inna informacja mająca wartość gospodarczą, b) nie została ujawniona do
wiadomości publicznej, c) podjęto w stosunku do niej niezbędne działania w celu
zachowania poufności. W przypadku, gdy dany dokument tylko w części zawiera
tajemnicę przedsiębiorstwa, zaleca się aby Wykonawca podzielił ten dokument na
dwa pliki i dla każdego z nich odpowiednio oznaczył status jawności bądź
tajemnicy przedsiębiorstwa. 10. Wykonawca winien do upływu terminu składania
ofert przesłać opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym: a) Formularz
ofertowy do SIWZ sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik
nr 1 do SIWZ, b) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w postaci
Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień (dalej: JEDZ) w zakresie wskazanym
przez Zamawiającego w Załączniku nr 2 do SIWZ (JEDZ) oraz instrukcji
wypełniania JEDZ; w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez
Wykonawców oświadczenie (JEDZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających
się o zamówienie. c) Pełnomocnictwo od reprezentowania Wykonawcy / Wykonawców
występujących wspólnie, o ile ofertę składa pełnomocnik, d) Dokument wadium we
właściwej wysokości – nie dotyczy Wykonawców wnoszących wadium w formie
pieniężnej. Zasady wniesienia wadium opisane zostały w Rozdziale 6 SIWZ. 11.
Przygotowując ofertę Wykonawca winien dokładnie zapoznać się z zawartością
wszystkich dokumentów składających się na Specyfikację Istotnych Warunkach
Zamówienia, którą należy odczytywać wraz z ewentualnymi modyfikacjami i
zmianami wnoszonymi przez Zamawiającego. 12. Wykonawca może zmienić lub wycofać
złożoną przez siebie ofertę, przed terminem składania ofert, określonym w
niniejszej SIWZ. Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian w ofercie
po upływie terminu składania ofert. 13. Postanowienia dotyczące przetwarzania
danych osobowych: a) Wykonawca składając ofertę, wyraża jednocześnie zgodę na
przetwarzanie przez Zamawiającego, uczestników postępowania oraz inne
uprawnione podmioty danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) zawartych w ofercie oraz załącznikach do
niej, b) Zamawiający informuje, że dane osobowe, o których mowa w pkt 13 a)
przetwarzane są w celu wypełnienia prawnie usprawiedliwionego celu jakim jest w
szczególności: - przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, - zawarcie i realizacja umowy z wyłonionym w niniejszym
postępowaniu Wykonawcą, - dokonanie rozliczenia i płatności związanych z
realizacją umowy, - przeprowadzenie ewentualnych postępowań kontrolnych i/lub
audytu przez komórki Zamawiającego i inne uprawnione podmioty, ewentualne
udostępnienie informacji postępowania i zawartej umowy jako informacji
publicznej. 14. Klauzula informacyjna RODO stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.
Wykaz oświadczeń składanych przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że
nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu 1)
Wykonawcy muszą złożyć ofertę opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym
(którą stanowi druk oferty stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ); 2) Aktualny na
dzień składania ofert oświadczenie w postaci Jednolitego Europejskiego
Dokumentu Zamówień Publicznych ( dalej: JEDZ) – wzór stanowi załącznik nr 2 do
SIWZ, który został opisany w Rozdziale 16 SIWZ i Instrukcji dotyczącej wymogu
złożenia elektronicznej wersji JEDZ. Informacje zawarte w JEDZ stanowią wstępne
potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu. W przypadku Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie (JEDZ) składa
każdy z Wykonawców. Oświadczenia te mają potwierdzić brak podstaw wykluczenia w
zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia. 3)
Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy/Wykonawców występujących wspólnie,
o ile ofertę składa pełnomocnik. 4) Dokument wniesienia wadium we właściwej
wysokości – nie dotyczy Wykonawców wnoszących wadium w formie pieniężnej.
Zasady i sposób wniesienia wadium opisane zostały w Rozdziale 6 SIWZ. Ofertę i
ww. dokumenty i oświadczenia należy złożyć w postaci elektronicznej podpisane
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, adres strony internetowej:
https://platformazakupowa.pl/pn/puszcza_marianska/proceedings UWAGA!
Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej – prosimy nie składać z ofertą. Wykonawca, w terminie 3 dni od
zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje
Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – wg
załącznika nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może
przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia
konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego
ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców – oświadczenie zobligowany będzie
złożyć każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie. Zgodnie z zapisami
art. 24aa ustawy Pzp Zamawiający w postępowaniu dokona oceny ofert a następnie
zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza,
nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Puszcza Mariańska, dnia 13.06.2019 Zatwierdził :
Wójt Gminy Puszcza Mariańska
Michał Staniak
"Postępowanie przetargowe prowadzone jest elektronicznie. Dokumentacja przetargowa znajduje się pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/pn/puszcza_marianska/proceedings".
Pobierz Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania;
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kuźma Beata
- Data udostępnienia w BIP: 2019-07-24
- Informacja zaktualizowana przez: Kuźma Beata
- Data ostatniej aktualizacji: 2019-07-24 13:11:25
- Liczba odsłon: 847
- Historia dokumentu: