Gmina Puszcza Mariańska: Wykonanie remontów dróg gminnych w
miejscowościach: Bartniki, Studzieniec, Żuków, Puszcza Mariańska, Korabiewice,
Grabina Radziwiłłowska, Olszanka, Zator, Wincentów, Wygoda, Budy Zaklasztorne,
Stary Łajszczew i Michałów w gminie Puszcza Mariańska
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do
jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie
mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub
wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje
na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie
postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają
postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz
osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku
przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień
publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Puszcza Mariańska, krajowy numer identyfikacyjny 750148390, ul. Stanisława
Papczyńskiego 1 , 96-330 Puszcza Mariańska, woj. mazowieckie,
państwo Polska, tel. +48(46)8318151, e-mail zam.publiczne@puszcza-marianska.pl,
urzad@puszcza-marianska.pl, faks +48(46)8318118.
Adres strony internetowej (URL): www.puszcza-marianska.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i
urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja
samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział
obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania
postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z
zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w
jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali
zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających
indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych
zamawiających):
I.4)
KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania
można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.puszcza-marianska.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia
Tak
www.puszcza-marianska.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji
można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy
przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone
jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty należy przesyłać w wersji papierowej na adres Zamawiającego - (pokój nr
8 - Sekretariat) w sposób opisany w pkt. 11, ppkt. 11.7 SIWZ
Adres:
Urząd Gminy Puszcza Mariańska, ul. Stanisława Papczyńskiego 1, 96-330 Puszcza
Mariańska, pokój nr 8 (sekretariat)
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub
formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można
uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie remontów
dróg gminnych w miejscowościach: Bartniki, Studzieniec, Żuków, Puszcza
Mariańska, Korabiewice, Grabina Radziwiłłowska, Olszanka, Zator, Wincentów,
Wygoda, Budy Zaklasztorne, Stary Łajszczew i Michałów w gminie Puszcza
Mariańska
Numer referencyjny: Z.271.5.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog
techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w
odniesieniu do:
Zamawiający
zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup
części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone
zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i
ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i
wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie
zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem
zamówienia jest wykonanie remontów dróg gminnych w miejscowościach: Bartniki,
Studzieniec, Żuków, Puszcza Mariańska, Korabiewice, Grabina Radziwiłłowska,
Olszanka, Zator, Wincentów, Wygoda, Budy Zaklasztorne , Stary Łajszczew i
Michałów w gminie Puszcza Mariańska. Zastosowanie wskazanych w dokumentacji
Zamawiającego preferencji opisujących wymagania odnoszące się do cech
jakościowych przedmiotu zamówienia – podyktowane jest zapewnieniem preferowanej
dla przedmiotu zamówienia najwyższej jakości (dot. przedmiotu zamówienia – art.
29 ustawy Pzp). 3.1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie
następujących prac budowlanych: a) W miejscowości Bartniki - ulica Strażacka
(dz. nr ewid. 903): - profilowanie i zagęszczenie istniejącego podłoża na
odcinku 130 mb przy szerokości 3,0 m, - wykonanie warstwy wiążącej z betonu
asfaltowego 0/12,5 dla kategorii ruchu KR-2, grubość warstwy po zagęszczeniu 4
cm na odcinku 130 mb przy szerokości 3,0 m. b) W miejscowości Studzieniec -
droga gminna nr 470237W (dz. nr ewid. 30) i w miejscowości Żuków - droga gminna
nr 470208W (dz. nr ewid. 1 i 83): - profilowanie i zagęszczenie istniejącego
podłoża na odcinku 1750 mb przy szerokości 3,0 m, - wykonanie warstwy wiążącej
z betonu asfaltowego 0/12,5 dla kategorii ruchu KR-2, grubość warstwy po zagęszczeniu
4 cm na odcinku 1750 mb przy szerokości 3,0 m, c) W miejscowości Puszcza
Mariańska - sięgacz ul. Stanisława Papczyńskiego, położony na działkach o nr
ewid. 44/18 i 44/29: - profilowanie i zagęszczenie istniejącego podłoża na
odcinku 145 mb przy szerokości 3,0 m, - wykonanie warstwy wiążącej z betonu
asfaltowego 0/12,5 dla kategorii ruchu KR-2, grubość warstwy po zagęszczeniu 4
cm na odcinku 145 mb przy szerokości 3,0 m, d) W miejscowości Puszcza Mariańska
- sięgacz ul. Króla Jana Sobieskiego, położony na działce o nr ewid. 232/8: -
profilowanie i zagęszczenie istniejącego podłoża na odcinkach o łącznej
długości 118,3 mb przy różnych szerokościach wynoszących od 3,0 - do 6,2 m, -
wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego 0/12,5 dla kategorii ruchu
KR-2, grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm na odcinku odcinkach o łącznej
długości 118,3 mb przy różnych szerokościach wynoszących: od 3,0 - do 6,2 m, e)
W miejscowości Korabiewice - droga gminna nr 470214W (dz. nr ewid. 312): -
profilowanie i zagęszczenie istniejącego podłoża na odcinku 820 mb przy
szerokości 3,0 m, - wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego 0/12,5 dla
kategorii ruchu KR-2, grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm na odcinku 820 mb
przy szerokości 3,0 m. f) W miejscowości Grabina Radziwiłłowska - ulica Żytnia
(dz. nr ewid. 366/1, 367/4, 373/5 i 364/13): - profilowanie i zagęszczenie
istniejącego podłoża na odcinku 420 mb przy szerokości 3,0 m, - wykonanie
warstwy wiążącej z betonu asfaltowego 0/12,5 dla kategorii ruchu KR-2, grubość warstwy
po zagęszczeniu 4 cm na odcinku 420 mb przy szerokości 3,0 m. - regulacja
pionowa włazów studzienek kanalizacyjnych w ilości 6 szt. - regulacja pionowa
teleskopowych nakryw studzienek kanalizacyjnych z tworzywa sztucznego w ilości
4 szt. g) W miejscowości Wygoda - ulica Marianów (dz. nr ewid. 50, 52 i 55): -
profilowanie i zagęszczenie istniejącego podłoża na odcinku 280 mb przy
szerokości 2,0 m, - wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego 0/12,5 dla
kategorii ruchu KR-2, grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm na odcinku 280 mb
przy szerokości 2,0 m. h) W miejscowoścach Olszanka i Zator - droga gminna nr
470224W (w m. Olszanka - dz. nr ewid. 70 i w m. Zator - dz. nr ewid. 232 i 47):
- oczyszczenie mechaniczne nawierzchni bitumicznej na odcinku 1800 mb i
szerokości 3,5 m, - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową, na odcinku 1800
mb i szerokości 3,5 m, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego
0/1,25 dla kategorii ruchu kr-2, grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm, na
odcinku 1800 mb i szerokości 3,5 m. - regulacja pionowa włazów studzienek
kanalizacyjnych w ilości 12 szt. - regulacja pionowa teleskopowych nakryw
studzienek kanalizacyjnych z tworzywa sztucznego w ilości 31 szt. i) W
miejscowości Wincentów - droga gminna nr 470216W (dz. nr ewid. 46): -
oczyszczenie mechaniczne nawierzchni bitumicznej na odcinku 1525 mb i
szerokości 3,6 m, - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową, na odcinku 1525
mb i szerokości 3,6 m, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego
0/1,25 dla kategorii ruchu kr-2, grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm, na
odcinku 1525 mb i szerokości 3,6 m, j) W miejscowości Wygoda - droga gminna nr
470230W (ul. Mariańska - dz, nr ewid. 122) oraz w miejscowościach Puszcza
Mariańska i Wygoda - droga gminna nr 470246W (ul. Mszczo- nowska - w m. Puszcza
Mariańska - dz. nr ewid. 301 i w m. Wygoda - dz. nr ewid. 63 i 64/2) oraz zjazd
na drogę gminną nr 470224 w m. Olszanka (dz. nr ewd. 70): - oczyszczenie
mechaniczne nawierzchni bitumicznej na odcinkach o łącznej długości 520,4 mb
przy różnych szerokościach wynoszących od 4,0 - do 5,5 m, - skropienie
nawierzchni emulsją asfaltową, na odcinkach o łącznej długości 520,4 mb przy
różnych szerokościach wynoszących od 4,0 - do 5,5 m, - wykonanie warstwy
ścieralnej z betonu asfaltowego 0/1,25 dla kategorii ruchu kr-2, grubość
warstwy po zagęszczeniu 4 cm, na odcinkach o łącznej długości 520,4 mb przy
różnych szerokościach wynoszących od 4,0 - do 5,5 m. k) W miejscowości Puszcza
Mariańska - ulica Sosnowa (dz. nr ewid. 164): - oczyszczenie mechaniczne
nawierzchni bitumicznej na odcinku 180 mb i szerokości 6,0 m, - skropienie
nawierzchni emulsją asfaltową, na odcinku 180 mb i szerokości 6,0 m, -
wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego 0/1,25 dla kategorii ruchu
kr-2, grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm, na odcinku 180 mb i szerokości 6,0
m. l) W miejscowości Budy Zaklasztorne - droga gminna nr 470203W (ul. Różana -
dz. nr ewid. 71): - oczyszczenie mechaniczne nawierzchni bitumicznej na odcinku
223 mb i szerokości 3,6 m, - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową, na
odcinku 223 mb i szerokości 3,6 m, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu
asfaltowego 0/1,25 dla kategorii ruchu kr-2, grubość warstwy po zagęszczeniu 4
cm, na odcinku 223 mb i szerokości 3,6 m, - regulacja pionowa włazów studzienek
kanalizacyjnych w ilości 3 szt, - regulacja pionowa teleskopowych nakryw
studzienek kanalizacyjnych z tworzywa sztucznego w ilości 2 szt. ł) W
miejscowości Grabina Radziwiłłowska - droga gminna nr 470229W (ul. Brzozowa -
dz. nr ewid. 344): - oczyszczenie mechaniczne nawierzchni bitumicznej na
odcinku 1100 mb i szerokości 4,0 m, - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową,
na odcinku 1100 mb i szerokości 4,0 m, - mechaniczne wyrównanie istniejącej
podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową w ilości 7,5 t, - wykonanie warstwy
ścieralnej z betonu asfaltowego 0/1,25 dla kategorii ruchu kr-2, grubość
warstwy po zagęszczeniu 4 cm, na odcinku 1100 mb i szerokości 4,0 m, -
regulacja pionowa włazów studzienek kanalizacyjnych w ilości 1 szt, - regulacja
pionowa teleskopowych nakryw studzienek kanalizacyjnych z tworzywa sztucznego w
ilości 4 szt. m) W miejscowości Grabina Radziwiłłowska - droga gminna nr
470201W (ul. Duża - dz. nr ewid. 179): - oczyszczenie mechaniczne nawierzchni
bitumicznej na odcinku 976 mb i szerokości 4,0 m, - skropienie nawierzchni
emulsją asfaltową, na odcinku 976 mb i szerokości 4,0 m, - mechaniczne
wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową w ilości 5,0 t,
- wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego 0/1,25 dla kategorii ruchu
kr-2, grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm, na odcinku 976 mb i szerokości 4,0
m, - regulacja pionowa włazów studzienek kanalizacyjnych w ilości 13 szt, -
regulacja pionowa teleskopowych nakryw studzienek kanalizacyjnych z tworzywa sztucznego
w ilości 11 szt. n) W miejscowości Puszcza Mariańska - sięgacz ul. Króla Jana
Sobieskiego, położony na działce o nr ewid. 183/17: - oczyszczenie mechaniczne
nawierzchni bitumicznej na odcinku 76,7 mb i szerokości 3,9 m, - skropienie
nawierzchni emulsją asfaltową, na odcinku 76,7 mb i szerokości 3,9 m, -
wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego 0/1,25 dla kategorii ruchu
kr-2, grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm, na odcinku 76,7 mb i szerokości 3,9
m. o) W miejscowości Stary Łajszczew - droga gminna nr 470230W (dz. nr ewid.
14) oraz zjazd na drogę wewnętrzną położoną na działce o nr ewid. 108: -
oczyszczenie mechaniczne nawierzchni bitumicznej na odcinku 233 mb i szerokości
4,0 m oraz na odcinku 18 mb i szerokości 3,5 m, - skropienie nawierzchni
emulsją asfaltową, na odcinku 233 mb i szerokości 4,0 m oraz na odcinku 18 mb i
szerokości 3,5 m, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego 0/1,25
dla kategorii ruchu kr-2, grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm, na odcinku 233
mb i szerokości 4,0 m oraz na odcinku 18 mb i szerokości 3,5 m. p) W
miejscowości Stary Łajszczew - droga wewnętrzna (dz. nr ewid. 14 i 108): -
oczyszczenie mechaniczne nawierzchni bitumicznej na odcinku 175 mb i szerokości
3,0 m oraz na odcinku 104 mb i szerokości 3,2 m, - skropienie nawierzchni
emulsją asfaltową, na odcinku 175 mb i szerokości 3,0 m oraz na odcinku 104 mb
i szerokości 3,2 m, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego 0/1,25
dla kategorii ruchu kr-2, grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm, na odcinku 175
mb i szerokości 3,0 m oraz na odcinku 104 mb i szerokości 3,2 m. r) W
miejscowości Michałów - droga gminna nr 470218W (dz. nr ewid. 165): -
oczyszczenie mechaniczne nawierzchni bitumicznej na odcinku 370 mb i szerokości
4,5 m, oraz na odcinku 116 mb i szerokości 3,5 m i na odcinku 328 mb i
szerokości 4,0 m, - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową, na odcinku 370 mb
i szerokości 4,5 m, oraz na odcinku 116 mb i szerokości 3,5 m i na odcinku 328
mb i szerokości 4,0 m, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego
0/1,25 dla kategorii ruchu kr-2, grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm, na
odcinku 370 mb i szerokości 4,5 m, oraz na odcinku 116 mb i szerokości 3,5 m i
na odcinku 328 mb i szerokości 4,0 m. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia
określa przedmiar robót - stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ oraz Szczegółowe
Specyfikacje Techniczne, stanowiące załącznik nr 8 do SIWZ.
II.5) Główny kod CPV: 45233220-7
Dodatkowe kody CPV:
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje
o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa
całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub
dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust.
1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną
udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust.
6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który
została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny
system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia:
Okres w miesiącach |
Okres w dniach |
Data rozpoczęcia |
Data zakończenia |
2018-08-31 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1)
Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o
ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zobowiązany
jest na wezwanie Zamawiającego złożyć następujące dokumenty: a) W celu
wykazania spełniania powyższego warunku Wykonawca składa wykaz robót
budowlanych, polegających na wykonywaniu nawierzchni drogowych, wykonanych nie
wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania
ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wraz z podaniem ich rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania i
podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem minimum
dwóch dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie
w szczególności czy zostały wykonane z przepisami prawa budowlanego i
prawidłowo ukończone. Dokumentami taki mogą być np. referencje bądź inne
dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane były
wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o charakterze obiektywnym
Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, w przypadku przedstawienia minimum
dwóch takich dowodów (np. referencje, protokoły odbioru robót ) o minimalnej
wartości wykonanych robót w wysokości 600 000 zł każda.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących
czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach
zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1)
Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24
ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne
podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie
o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W
ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca,
którego oferta została najwyżej oceniona zobowiązany jest na wezwanie
Zamawiającego złożyć następujące dokumenty: a) W celu wykazania spełniania
powyższego warunku Wykonawca składa wykaz robót budowlanych, polegających na
wykonywaniu nawierzchni drogowych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich
rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których
roboty te zostały wykonane oraz załączeniem minimum dwóch dowodów określających
czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie w szczególności czy zostały
wykonane z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dokumentami
taki mogą być np. referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na
rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej
przyczyny o charakterze obiektywnym Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - inne dokumenty. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, w
przypadku przedstawienia minimum dwóch takich dowodów (np. referencje,
protokoły odbioru robót ) o minimalnej wartości wykonanych robót w wysokości
600 000 zł każda.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE POWINNI DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA. 7.1. Każdy z Wykonawców ma obowiązek złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia. a) Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ; b) Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 7.2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zobowiązany jest na wezwanie Zamawiającego złożyć następujące dokumenty: a) W celu wykazania spełniania powyższego warunku Wykonawca składa wykaz robót budowlanych, polegających na wykonywaniu nawierzchni drogowych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem minimum dwóch dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie w szczególności czy zostały wykonane z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dokumentami taki mogą być np. referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o charakterze obiektywnym Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, w przypadku przedstawienia minimum dwóch takich dowodów (np. referencje, protokoły odbioru robót ) o minimalnej wartości wykonanych robót w wysokości 600 000 zł każda. 7.3 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na okoliczności, o których mowa w art. 24 ust 1. Pzp Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zobowiąza- ny jest na wezwanie zamawiającego złożyć następujące dokumenty: a) aktualne na dzień złożenia oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ 7.4. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej: a) oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu powyższe oświadczenie. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 7.5. W przypadku, kiedy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum/spółka cywilna), muszą spełniać następujące warunki: a) Oferta winna być podpisana przez pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. b) Stosowne pełnomocnictwo/upoważnienie wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców występujących wspólnie i należy je załączyć do oferty. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. c) Oferta winna zawierać oświadczenie, o którym mowa w pkt. 7.1 ppkt. b) dla każdego z wykonawców osobno. d) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 7.6. Postanowienia dotyczące składanych w niniejszym postępowaniu dokumentów i oświadczeń: a) Oświadczenia Wykonawcy, podmiotów udostępniających zasoby, Podwykonawców składane są w oryginale, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotów. b) Za oryginał uważa się oświadczenia lub dokument złożony w formie pisemnej lub w formie elektronicznej podpisane odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowalnym podpisem elektronicznym. c) Dokumenty inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania. d) Potwierdzenia za zgodność dokonuje Wykonawca, podmiot udostępniający zasoby albo Wykonawca Wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, albo Podwykonawca – odpowiedni w zakresie do dokumentów, które każdego z nich dotyczą. e) Potwierdzenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej podpisane odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowalnym podpisem elektronicznym. f) Oferta oraz wymagane załączniki, składane dokumenty oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. g) Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. h) Zamawiający może żądać oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu innego niż oświadczenie, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7.7. Postanowienia dotyczące dokumentów dot. podmiotów udostępniających zasoby: a) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 7.1. i składa wraz z ofertą dokumenty o których mowa w pkt. 5.6. b) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, do oferty należy dołączyć dokumenty dotyczące: - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu niniejszego zamówienia, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy inne podmioty, na których zdolności powołuje się Wykonawca w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7.8. Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych: a) wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, zastrzeżonych przez składającego ofertę, w terminie nie późniejszym niż wyznaczony termin składania ofert. b) Wykonawca powinien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, że dokumenty te nie mogą być udostępnione, oraz wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. c) Wymienione powyżej dokumenty Wykonawca zobowiązany jest wydzielić w wybrany przez siebie sposób, zapewniający zachowanie tajemnicy przedsiębiorstwa. Tak wydzielonych informacji Zamawiający nie będzie ujawniał. d) Udostępnienie złożonych ofert możliwe będzie na pisemny wniosek zainteresowanego, po dokonaniu przez Zamawiającego analizy, czy oferta ta nie zawiera dokumentów zastrzeżonych, niepodlegających udostępnieniu. e) Wykonawca nie może zastrzec informacji i dokumentów, których jawność wynika z innych aktów prawnych, w tym m. in. z zapisu art. 86 ust 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. f) Zgodnie z art. 11. ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji poprzez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub
dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia
do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty
zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału
w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny,
partnerstwo innowacyjne)
Liczba
wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa
będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje
dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie
ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji
potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji
elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z
opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji
elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie
będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości
postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i
specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji
elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena brutto |
60,00 |
Okres gwarancji |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo
innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie
ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego
opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu
konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania
ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym
muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających
negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej
umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór
umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA
UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiana postanowień niniejszej umowy jest niedopuszczalna z wyjątkiem
następujących sytuacji: 1) zwiększenie zakresu robót w przypadku konieczności
wykonania robót dodatkowych, bez których niemożliwe jest prawidłowe wykonanie
przedmiotu zamówienia objętego niniejszą umową – zwiększenie zakresu robót
nastąpi na podstawie pisemnego aneksu do niniejszej umowy, a podstawą zawarcia
aneksu będzie podpisany przez strony umowy protokół konieczności wykonania
robót dodatkowych określający zakres niezbędnych robót dodatkowych i niezbędny
czas na ich wykonanie oraz wysokość wynagrodzenia za roboty dodatkowe,
potwierdzony przez Inspektora Nadzoru; 2) zmiana terminu zakończenia robót w
przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych – termin zakończenia robót
ulegnie przesunięciu o okres wykonywania robót dodatkowych ustalony w protokole
konieczności, o którym mowa w pkt 1 ; 3) w przypadku wcześniejszego wykonania
przedmiotu zamówienia – termin wykonania robót ulega skróceniu ; 4) zmiana
terminu zakończenia umowy - przesunięcie terminu wykonania zamówienia, o czas
udokumentowanych w dzienniku budowy (wewnętrznym) dni wstrzymania prac
budowlanych, z przyczyn obiektywnych, nie leżących po stronie Wykonawcy. 5) zmiana
wynagrodzenia Wykonawcy poprzez jego zmniejszenie w przypadku ograniczenia
zakresu robót przez Zamawiającego - wynagrodzenie zostanie zmniejszone o
wartość robót, których zakres zmniejszono, a ustalenie wysokości zmniejszonego
wynagrodzenia nastąpi w oparciu o kosztorys ofertowy Wykonawcy ; 6) zmiana
wynagrodzenia Wykonawcy poprzez jego zwiększenie w przypadku konieczności
wykonania robót dodatkowych – wynagrodzenie zostanie zwiększone o wartość
wykonanych robót dodatkowych, określoną w protokole konieczności ich wykonania.
7) w zakresie podwykonawstwa (o ile zostanie przewidziane w ofercie Wykonawcy)
w uzasadnionych przypadkach powierzenie Podwykonawcom innej części prac niż
wskazana w ofercie Wykonawcy za uprzednią zgodą Zamawiającego lub powierzenie z
ważnych przyczyn robót innemu Podwykonawcy niż wskazany w umowie ; 8) zmiana
dotychczasowego Wykonawcy umowy w wyniku połączenia, podziału,
prze-kształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego
Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki
udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie
pociąga za sobą innych istotnych zmian umowy, zmiana polegać będzie na
zastąpieniu dotychczasowego Wykonawcy nowym Wykonawcą. 2.Zmiana umowy wymaga
formy pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli
dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
Data: 2018-02-02, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia
zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe,
które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części
zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Puszcza Mariańska, dnia 18.01.2018r. Wójt Gminy Puszcza Mariańska
Michał Staniak
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kuźma Beata
- Data udostępnienia w BIP: 2018-02-13
- Informacja zaktualizowana przez: Kuźma Beata
- Data ostatniej aktualizacji: 2018-02-13 14:41:13
- Liczba odsłon: 501
- Historia dokumentu: