Ogłoszenie nr 594729-N-2017 z dnia 2017-09-28 r.
Gmina Puszcza Mariańska: „Budowa i montaż platformy dla osób
niepełnosprawnych przy budynku Gminnego Ośrodka Zdrowia w Puszczy Mariańskiej.”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do
jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie
mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub
wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje
na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie
postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają
postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz
osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku
przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień
publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Puszcza Mariańska, krajowy numer identyfikacyjny 750148390, ul. Stanisława
Papczyńskiego 1 , 96-330 Puszcza Mariańska, woj. mazowieckie,
państwo Polska, tel. +48(46)8318151, e-mail zam.publiczne@puszcza-marianska.pl,
urzad@puszcza-marianska.pl, faks +48(46)8318118.
Adres strony internetowej (URL): www.puszcza-marianska.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i
urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja
samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział
obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania
postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z
zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w
jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali
zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających
indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych
zamawiających):
I.4)
KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania
można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.puszcza-marianska.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia
Tak
www.puszcza-marianska.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji
można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy
przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone
jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty należy przesyłać w wersji papierowej na adres Zamawiającego - (pokój nr
8 - Sekretariat) w sposób opisany w pkt. 11, ppkt. 11.7 SIWZ
Adres:
Urząd Gminy Puszcza Mariańska, ul. Stanisława Papczyńskiego 1, 96-330 Puszcza
Mariańska, pokój nr 8 (Sekretariat)
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub
formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można
uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Budowa i montaż
platformy dla osób niepełnosprawnych przy budynku Gminnego Ośrodka Zdrowia w
Puszczy Mariańskiej.”
Numer referencyjny:
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog
techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w
odniesieniu do:
Zamawiający
zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup
części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone
zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i
ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i
wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie
zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem
zamówienia jest budowa i montaż platformy dla osób niepełnosprawnych przy
budynku Gminnego Ośrodka Zdrowia w Puszczy Mariańskiej. Szczegółowy zakres
przedmiotu zamówienia określa przedmiar robót - stanowiący załącznik nr 5 i
projekt budowlany stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.
II.5) Główny kod CPV: 45313100-5
Dodatkowe kody CPV:
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje
o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa
całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub
dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust.
1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną
udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust.
6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który
została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny
system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2017-12-29
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1)
Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o
ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: W celu wykazania spełniania powyższego warunku Wykonawca
musi wykazać, że wykonywał lub wykonuje roboty budowlane polegające na budowie
i montażu platformy dla osób niepełnosprawnych w okresie ostatnich pięciu lat
przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy - w tym okresie o minimalnej wartości tych robót w wysokości 20
000 zł każda z nich i przedłożyć stosowne dokumenty potwierdzające, że roboty
te są lub były wykonywane należycie.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących
czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach
zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1)
Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24
ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne
podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie
o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W
ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
7.1. Każdy z Wykonawców ma obowiązek złożyć wraz z ofertą następujące
oświadczenia i dokumenty stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków
udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia. a) Oświadczenie
Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzone według wzoru
stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ; b) Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw
do wykluczenia sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.
7.2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca,
którego oferta została najwyżej oceniona zobowiązany jest na wezwanie
Zamawiającego złożyć następujące dokumenty: a) wykaz robót budowlanych
polegających na budowie i montażu platformy dla osób niepełnosprawnych
wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 8
do SIWZ, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wraz z podaniem ich rodzaju i wartości oraz daty i miejsca wykonania i
podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem minimum
dwóch dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie
w szczególności czy zostały wykonane z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo
ukończone. Dokumentami takimi mogą być np. referencje bądź inne dokumenty
wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a
jeżeli z uzasadnionej przyczyny o charakterze obiektywnym Wykonawca nie jest w
stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Zamawiający uzna ten warunek
za spełniony, w przypadku przedstawienia minimum dwóch takich dowodów (np.
referencje, protokoły odbioru robót ) o minimalnej wartości wykonanych robót w
wysokości 20 000 zł każda.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub
dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia
do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty
zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału
w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny,
partnerstwo innowacyjne)
Liczba
wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa
będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje
dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie
ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji
potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji
elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z
opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji
elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie
będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości
postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i
specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji
elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Okres gwarancji |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo
innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie
ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego
opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu
konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania
ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym
muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających
negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas
trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej
umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór
umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA
UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy przewiduje możliwość dokonywania
zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: 1)
zwiększenie zakresu robót w przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych,
bez których niemożliwe jest prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia objętego
niniejszą umową – zwiększenie zakresu robót nastąpi na podstawie pisemnego
aneksu do niniejszej umowy, a podstawą zawarcia aneksu będzie podpisany przez
strony umowy protokół konieczności wykonania robót dodatkowych określający
zakres niezbędnych robót dodatkowych i niezbędny czas na ich wykonanie oraz
wysokość wynagrodzenia za roboty dodatkowe, potwierdzony przez Inspektora
Nadzoru; wysokość wynagrodzenia za roboty dodatkowe zostanie określona w
oparciu o kosztorys ofertowy; 2) zmiana terminu zakończenia robót w przypadku
konieczności wykonania robót dodatkowych – termin zakończenia robót ulegnie
przesunięciu o okres wykonywania robót dodatkowych ustalony w protokole
konieczności ; 3) przypadku wcześniejszego wykonania przedmiotu zamówienia –
termin wykonania robót ulega skróceniu ; 4) zmiana wynagrodzenia wykonawcy
poprzez jego zmniejszenie w przypadku ograniczenia zakresu robót przez Zamawiającego
- wynagrodzenie zostanie zmniejszone o wartość robót, których zakres
zmniejszono, a ustalenie wysokości zmniejszonego wynagrodzenia nastąpi w
oparciu o kosztorys ofertowy Wykonawcy ; 5) w zakresie podwykonawstwa (o ile
zostanie przewidziane w ofercie Wykonawcy) w uzasadnionych przypadkach
powierzenie Podwykonawcom innej części prac niż wskazana w ofercie Wykonawcy za
uprzednią zgodą Zamawiającego lub powierzenie z ważnych przyczyn robót innemu
Podwykonawcy niż wskazany w umowie; 6) przedłużenie terminu zakończenia robót z
przyczyn wskazanych w § 4 umowy – termin ulega przedłużeniu o czas wstrzymania
robót przez Zamawiającego. 2. Zmiana umowy wymaga zgody stron wyrażonej w
formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli
dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
Data: 2017-10-13, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia
zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace
rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub
części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
6. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 6.1. Z udziału w niniejszym
postępowaniu wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie
art. 24.ust. 1 pkt 12-23 Pzp. 6.2. Zamawiający nie przewiduje wykluczenia
Wykonawcy na podstawie art. 24 ust.5 ustawy Pzp. 6.3. Wykonawca, który podlega
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20, może
przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do
wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody
wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie
pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie
stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych
środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla
zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub
nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje
się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono
prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie
upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 6.4. Wykonawca
nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne
okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na
podstawie ust.6.3 SIWZ. 6.5. Możliwość przedstawienia dowodów na to, że podjęte
przez Wykonawcę środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, o której
mowa w pkt. 6.3. SIWZ, nie dotyczy Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym,
wobec którego orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o
udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres
obowiązywania tego zakazu. 6.6. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za
odrzuconą. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o
udzielenie zamówienia. 7. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE POWINNI
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA. 7.1. Każdy z Wykonawców ma
obowiązek złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty stanowiące
wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku
podstaw do wykluczenia. a) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ; b)
Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia sporządzone według wzoru
stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. 7.2. W celu potwierdzenia spełniania
warunków udziału w postępowaniu Wykonawca, którego oferta została najwyżej
oceniona zobowiązany jest na wezwanie Zamawiającego złożyć następujące
dokumenty: a) wykaz robót budowlanych polegających na budowie i montażu
platformy dla osób niepełnosprawnych wykonanych nie wcześniej niż w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, sporządzony według
wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i
wartości oraz daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane oraz załączeniem minimum dwóch dowodów określających czy te
roboty budowlane zostały wykonane należycie w szczególności czy zostały
wykonane z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dokumentami
takimi mogą być np. referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na
rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej
przyczyny o charakterze obiektywnym Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - inne dokumenty. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, w
przypadku przedstawienia minimum dwóch takich dowodów (np. referencje,
protokoły odbioru robót ) o minimalnej wartości wykonanych robót w wysokości 20
000 zł każda. 7.3 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania
na okoliczności, o których mowa w art. 24 ust 1. Pzp Wykonawca, którego oferta
została najwyżej oceniona zobowiąza- ny jest na wezwanie Zamawiającego złożyć
następujące dokumenty: a) aktualne na dzień złożenia oświadczenie Wykonawcy o
braku podstaw do wykluczenia zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ oraz w
sytuacji określonej w art. 22a ust. Pzp dokumenty wskazane w pkt. 5.6 SIWZ. 7.4
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej: a)
oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej
grupy kapitałowej - sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do
Specyfikacji.; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje
potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia
konkurencji w postępowaniu. Każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia
zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust.
5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu powyższe oświadczenie. Wraz ze złożeniem
oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą
nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
7.5 W przypadku, kiedy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia (konsorcjum/spółka cywilna), muszą spełniać następujące
warunki: a) Oferta winna być podpisana przez ustanowionego pełnomocnika do
reprezentowania Wykonawców w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy. b) Stosowne pełnomocnictwo/upoważnienie wymaga podpisu
prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców występujących
wspólnie i należy je załączyć do oferty. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie
oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. c) Oferta winna zawierać
oświadczenie, o którym mowa w pkt. 7.1 ppkt. b) dla każdego z Wykonawców osobno.
d) Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
zostanie wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 7.6
Postanowienia dotyczące składanych w niniejszym postępowaniu dokumentów i
oświadczeń: a) Oświadczenia Wykonawcy, podmiotów udostępniających zasoby,
Podwykonawców składane są w oryginale, podpisane przez osoby uprawnione do
reprezentowania podmiotów. b) Za oryginał uważa się oświadczenia lub dokument
złożony w formie pisemnej lub w formie elektronicznej podpisane odpowiednio
własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. c)
Dokumenty inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii potwierdzonej
za zgodność z oryginałem, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania.
d) Potwierdzenia za zgodność dokonuje Wykonawca, podmiot udostępniający zasoby
albo Wykonawca Wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego,
albo Podwykonawca – odpowiedni w zakresie do dokumentów, które każdego z nich
dotyczą. e) Potwierdzenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej
lub w formie elektronicznej podpisane odpowiednio własnoręcznym podpisem albo
kwalifikowanym podpisem elektronicznym. f) Oferta oraz wymagane załączniki,
składane dokumenty oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego
przedstawiciela Wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub
umocowania prawnego. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub
notarialnie poświadczonej kopii. g) Dokumenty sporządzone w języku obcym
składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. h) Zamawiający może żądać
oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu innego niż
oświadczenie, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest
nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7.7 Postanowienia
dotyczące dokumentów dot. podmiotów udostępniających zasoby: a) Wykonawca,
który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku wobec
nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na
zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych
podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 7.1. i składa dokumenty o
których mowa w pkt. 5.6. b) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków
udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, w
celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w stopniu niezbędnym
do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z
tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, do oferty należy
dołączyć dokumenty dotyczące: - Zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego
podmiotu, - Sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy
wykonywaniu niniejszego zamówienia, - Zakres i okres udziału innego podmiotu
przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy inne podmioty, na których
zdolności powołuje się Wykonawca w odniesieniu do warunków udziału w
postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane
zdolności dotyczą. 7.8 Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych: a)
wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne z wyjątkiem informacji
stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, zastrzeżonych przez składającego
ofertę, w terminie nie późniejszym niż wyznaczony termin składania ofert. b)
Wykonawca powinien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, że dokumenty te
nie mogą być udostępnione, oraz wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią
tajemnicę przedsiębiorstwa. c) Wymienione powyżej dokumenty Wykonawca
zobowiązany jest wydzielić w wybrany przez siebie sposób, zapewniający
zachowanie tajemnicy przedsiębiorstwa. Tak wydzielonych informacji Zamawiający
nie będzie ujawniał. d) Udostępnienie złożonych ofert możliwe będzie na pisemny
wniosek zainteresowanego, po dokonaniu przez Zamawiającego analizy, czy oferta
ta nie zawiera dokumentów zastrzeżonych, niepodlegających udostępnieniu. e)
Wykonawca nie może zastrzec informacji i dokumentów, których jawność wynika z
innych aktów prawnych, w tym m. in. z zapisu art. 86 ust 4 ustawy Pzp. f)
Zgodnie z art. 11. ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji poprzez
tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej
informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne
informacje posiadające wartość gospodarczą co do których przedsiębiorca podjął
niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Wójt Gminy Puszcza Mariańska
Michał Staniak
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kuźma Beata
- Data udostępnienia w BIP: 2017-10-30
- Informacja zaktualizowana przez: Kuźma Beata
- Data ostatniej aktualizacji: 2017-09-28 14:36:27
- Liczba odsłon: 502
- Historia dokumentu: