Ogłoszenie nr 586734-N-2017 z dnia 2017-09-12 r.
Gmina Puszcza Mariańska: Zakup energii elektrycznej dla Gminy Puszcza
Mariańska i jednostek organizacyjnych w okresie od 01.01.2018r do 31.12.2018r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do
jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie
mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub
wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje
na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie
postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają
postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz
osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku
przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień
publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Puszcza Mariańska, krajowy numer identyfikacyjny 750148390, ul. Stanisława
Papczyńskiego 1 , 96-330 Puszcza Mariańska, woj. mazowieckie,
państwo Polska, tel. +48(46)8318151, e-mail zam.publiczne@puszcza-marianska.pl,
urzad@puszcza-marianska.pl, faks +48(46)8318118.
Adres strony internetowej (URL): www.puszcza-marianska.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i
urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja
samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział
obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania
postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z
zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w
jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali
zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających
indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych
zamawiających):
I.4)
KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania
można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
www.puszcza-marianska.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia
Nie
www.puszcza-marianska.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji
można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy
przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone
jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty należy przesyłać w wersji papierowej na adres Zamawiającego - (pokój nr
8 - Sekretariat) w sposób opisany rozdziałe X i XI SIWZ.
Adres:
Urząd Gminy Puszcza Mariańska, ul. Stanisława Papczyńskiego 1, 96-330 Puszcza
Mariańska, pokój nr 8 (Sekretariat)
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub
formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można
uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup energii
elektrycznej dla Gminy Puszcza Mariańska i jednostek organizacyjnych w okresie
od 01.01.2018r do 31.12.2018r.
Numer referencyjny:
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog
techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w
odniesieniu do:
Zamawiający
zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup
części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone
zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i
ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i
wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie
zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem
niniejszego zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do obiektów
Zamawiającego oraz jednostek organizacyjnych, w okresie od 01-01-2018 r. do 31-12-2018
r., zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. Zamawiający działa w imieniu własnym i
jest uprawniony do przeprowadzenia postępowania przetargowego w imieniu
wszystkich jednostek organizacyjnych. Gmina Puszcza Mariańska zawrze jedną
umowę wynikającą z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
w trybie przetargu nieograniczonego ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ. Obowiązujące
umowy nie będą przedłużane i zawarte zostaną nowe umowy sprzedaży z wyłonionym
w drodze przetargu sprzedawcą energii czynnej do obiektów Zamawiającego i
jednostek organizacyjnych. Zamawiający oświadcza, że: - procedura wyboru sprzedawcy energii w formie
przetargu odbywa się po raz kolejny, - zawarł umowę z Technika
Energetyczna Sp. z o.o. na sprzedaż energii elektrycznej do 31-12-2017 roku,
zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ dla 163 PPE, - zawarł umowę z Operatorem Sieci
Dystrybucyjnej: PGE Dystrybucja S.A., na czas nieokreślony, - posiada umowę kompleksową sprzedaży energii
elektrycznej i świadczenia usługi dystrybucji dla 17 PPE, zawartą z PGE Obrót
S.A. zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. - wyłonionemu w postępowaniu
Sprzedawcy, udostępni dane o PPE w formie elektronicznej. Szacunkowe
zapotrzebowanie na energię elektryczną do obiektów Zamawiającego w okresie od
01-01-2018 r. do 31-12-2018 r. wynosi 959 299 kWh (zał. Nr 1 do SIWZ).
Faktyczna ilość pobranej przez Zamawiającego energii elektrycznej ustalana
będzie i rozliczana na podstawie wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych
obiektów.
II.5) Główny kod CPV: 09000000-3
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
09300000-2 |
09310000-5 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje
informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa
całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub
dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust.
1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną
udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust.
6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który
została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny
system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2018-01-01 lub zakończenia: 2018-12-31
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1)
Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o
ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy: 1)
posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności
zawodowej, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; •
aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w
zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji
Energetyki; Wykonawca wykaże się spełnieniem warunku poprzez złożenie dokumentu
potwierdzającego posiadanie koncesji • zawartą obowiązującą umowę z lokalnym
Operatorem Systemu Dystrybucyjnego PGE Dystrybucja S.A., na podstawie której
można prowadzić sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci
dystrybucyjnej tego OSD do obiektów Zamawiającego; Wykonawca wykaże się
spełnieniem warunku poprzez złożenia oświadczenia o posiadaniu umowy z OSD.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia; • Warunek ten zostanie spełniony, jeśli
Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, •
Wykonawca złoży oświadczenie, że minimalny roczny obrót za rok 2016 w zakresie
dostawy energii wynosił co najmniej 500 000 zł. (Zał. nr 10).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 2) posiadają zdolności techniczne lub zawodowe; • Warunek
ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu z art. 25a ust. 1 Pzp.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących
czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach
zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1)
Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24
ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne
podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt
1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie
o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, na podst. art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 i ust. 5 pkt 1) i 8) Ustawy, Zamawiający żąda na podstawie art. 25 i 25a ustawy Pzp: • oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ; • aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1) i 8) ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; • oświadczenia o przynależności do grupy kapitałowej, zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SIWZ.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W
ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
VI. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy 1. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, Wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty: 1) pisemne oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu złożone wg załącznika nr 4 do SIWZ; 2) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki; 3) oświadczenie, że na dzień składania oferty wykonawca posiada umowę z PGE Dystrybucja S.A. obowiązującą co najmniej do 31-12-2018 roku, umożliwiającą sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej PGE Dystrybucja S.A. do wszystkich obiektów Zamawiającego, zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ; 4) oświadczenie wykonawcy lub inny dokument potwierdzający, że minimalny roczny obrót za rok 2016 w zakresie dostawy energii wynosił co najmniej 500 000 zł. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany złożyć następujące dokumenty: 1) pisemne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy, złożone wg załącznika nr 6 do SIWZ; 2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1) i 8) ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP (informacja z otwarcia ofert), przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – Załącznik nr 7 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 3. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 pkt 1) i 2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 4. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z Wykonawców oddzielnie. 5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: 1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, 2) zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów; 3) pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem; 6. Wszystkie dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub upoważnionego do reprezentacji przedstawiciela wykonawcy. Na ofertę składają się dokumenty wskazane w dziale VI oraz niżej wymienione załączniki a) formularz ofertowy wypełniony i podpisany przez wykonawcę – wg zał. nr 2 b) formularz cenowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę – wg zał. nr 3 c) dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych d) oświadczenie minimalnym rocznym obrocie za rok 2016 – wg zał. nr 10
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub
dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia
do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty
zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału
w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny,
partnerstwo innowacyjne)
Liczba
wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa
będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje
dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie
ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji
potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji
elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z
opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji
elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie
będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości
postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i
specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji
elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
CENA |
60,00 |
TERMIN PŁATNOŚCI |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
nieograniczony)
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo
innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie
ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego
opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu
konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania
ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym
muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających
negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas
trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej
umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór
umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA
UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku
wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia
umowy - Cena określona w ust. 1 ulega zmianie wyłącznie w przypadku ustawowej
zmiany stawki podatku VAT lub ustawowej zmiany opodatkowania energii
elektrycznej podatkiem akcyzowym.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli
dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
Data: 2017-09-20, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia
zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace
rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub
części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
V. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tych warunków 1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
1) posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności
zawodowej, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; •
aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w
zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji
Energetyki; Wykonawca wykaże się spełnieniem warunku poprzez złożenie dokumentu
potwierdzającego posiadanie koncesji • zawartą obowiązującą umowę z lokalnym
Operatorem Systemu Dystrybucyjnego PGE Dystrybucja S.A., na podstawie której
można prowadzić sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci
dystrybucyjnej tego OSD do obiektów Zamawiającego; Wykonawca wykaże się
spełnieniem warunku poprzez złożenia oświadczenia o posiadaniu umowy z OSD. 2)
posiadają zdolności techniczne lub zawodowe; • Warunek ten zostanie spełniony,
jeśli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
z art. 25a ust. 1 Pzp. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia; • Warunek ten zostanie spełniony, jeśli
Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, • Wykonawca
złoży oświadczenie, że minimalny roczny obrót za rok 2016 w zakresie dostawy
energii wynosił co najmniej 500 000 zł. (Zał. nr 10). 2. W postępowaniu mogą
wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu
dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1, a nadto art. 24
ust. 5 pkt 1) i 8) Ustawy Pzp, tj., nie zachodzi wobec Wykonawcy przesłanka, że
1) w stosunku do Wykonawcy otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd
układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie
wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego
majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dn. 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne
(Dz. U. poz. 978, z późn. zm.), lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem
Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym
postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez
likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w
trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe
(Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259,i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615), 2)
naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na
ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za
pomocą stosownych środków dowodowych z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w
art. 24 ust 1 pkt 15 ustawy chyba, że Wykonawca dokonał płatności należnych
podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z
odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych
należności. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, na
podst. art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 i ust. 5 pkt 1) i 8) Ustawy, Zamawiający żąda
na podstawie art. 25 i 25a ustawy Pzp: • oświadczenia o braku podstaw do
wykluczenia zgodne ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ; • aktualnego
odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.
24 ust. 5 pkt 1) i 8) ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert; • oświadczenia o przynależności do grupy
kapitałowej, zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SIWZ. 3. Wykonawca może polegać na
wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania
zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji
zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami
niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli
Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach
określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów
następujące dokumenty: 1) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za
wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na
podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu; 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu
skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego,
że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat
tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3)
zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu
potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł
porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z
ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) odpisu z
właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt
1 ustawy; 5) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego
wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem
podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w
przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających
dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami
lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 6) oświadczenia
wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu
ubiegania się o zamówienia publiczne; 7) oświadczenia wykonawcy o braku wydania
prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia
wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie
art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; 8) oświadczenia wykonawcy o braku wydania
wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków
wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o
zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na
podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy; 9) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu
z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia
1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716). 4. W
przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z
warunków określonych w: - pkt. 1) winien spełniać co najmniej
jeden z tych Wykonawców albo wszyscy Wykonawcy wspólnie. - pkt. 2) winien spełniać każdy z Wykonawców
samodzielnie. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób
jednoznaczny musi wynikać, iż Wykonawca spełnia ww. warunki. Uzupełnienie
wymaganych dokumentów będzie możliwe po upływie terminu składania ofert, chyba,
że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby
unieważnienie postępowania. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentów
złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w
postępowaniu, Zamawiający może wezwać Wykonawców w określonym przez siebie
terminie do złożenia wyjaśnień. 5. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków
udziału w postępowaniu na podstawie złożonych wraz z ofertą oświadczeń i
dokumentów, wymienionych w dziale VI specyfikacji wg formuły „spełnia - nie
spełnia”. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się Wykonawców, którzy
podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 5 pkt 1) i 8) Ustawy
Pzp. 6. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uważa się za odrzuconą. 7. Zamawiający
odrzuca ofertę, jeżeli: 1) jest niezgodna z ustawą, 2) jej treść nie odpowiada
treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 3) jej złożenie stanowi czyn
nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji, 4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
5) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, 6) zawiera błędy w obliczeniu ceny, 7) Wykonawca w
terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie
omyłki. VI. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy 1.
W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, Wykonawca jest
zobowiązany złożyć następujące dokumenty: 1) pisemne oświadczenie wykonawcy o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu złożone wg załącznika nr 4 do SIWZ;
2) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu
energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki; 3)
oświadczenie, że na dzień składania oferty wykonawca posiada umowę z PGE
Dystrybucja S.A. obowiązującą co najmniej do 31-12-2018 roku, umożliwiającą
sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej PGE
Dystrybucja S.A. do wszystkich obiektów Zamawiającego, zgodnie z załącznikiem
nr 9 do SIWZ; 4) oświadczenie wykonawcy lub inny dokument potwierdzający, że
minimalny roczny obrót za rok 2016 w zakresie dostawy energii wynosił co
najmniej 500 000 zł. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z
postępowania o udzielenie zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany złożyć
następujące dokumenty: 1) pisemne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Wykonawcy, złożone wg załącznika nr 6 do SIWZ; 2) aktualny odpis z właściwego
rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1) i 8)
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert; 3) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie
internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP (informacja
z otwarcia ofert), przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub
braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24
ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może
przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia
konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – Załącznik nr 7 2. Jeżeli
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2) – składa dokument
lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji
ani nie ogłoszono upadłości, 2) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat,
składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z
właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu. 3. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 pkt
1) i 2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o
których mowa w pkt. 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie
złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia
osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 4. W
przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie
podlega wykluczeniu składa każdy z Wykonawców oddzielnie. 5. Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o zamówienie: 1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za
niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, 2) zobowiązani są
ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty
obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów;
3) pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć
formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do
oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem;
6. Wszystkie dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub upoważnionego do
reprezentacji przedstawiciela wykonawcy. Na ofertę składają się dokumenty
wskazane w dziale VI oraz niżej wymienione załączniki a) formularz ofertowy
wypełniony i podpisany przez wykonawcę – wg zał. nr 2 b) formularz cenowy -
wypełniony i podpisany przez wykonawcę – wg zał. nr 3 c) dokumenty
potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o
ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów
rejestrowych d) oświadczenie minimalnym rocznym obrocie za rok 2016 – wg zał.
nr 10
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Wójt Gminy Puszcza Mariańska
Michał Staniak
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kuźma Beata
- Data udostępnienia w BIP: 2017-10-06
- Informacja zaktualizowana przez: Kuźma Beata
- Data ostatniej aktualizacji: 2017-09-12 14:24:31
- Liczba odsłon: 506
- Historia dokumentu: