GMINA  PUSZCZA  MARIAŃSKA
96-330 PUSZCZA MARIAŃSKA UL. STANISŁAWA PAPCZYŃSKIEGO 1
tel. /046/  831-81-69  lub  831-81-51  fax.  /046/   831-81-18
www.puszcza-marianska.pl e-mail: urzad@puszcza-marianska.pl
Nasz znak: I.271.4.2012
OGŁOSZENIE  O  ZAMÓWIENIU   
Tytuł postępowania  
Wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji i rozbudowie oczyszczalni ścieków w miejscowości Bartniki.
Opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji i rozbudowie oczyszczalni ścieków o przepustowości Qdśr=480 m3/d w miejscowości Bartniki.
Zakres rzeczowy zadania obejmuje:
1.Modernizacja istniejącego reaktora typu Hydrocentrum (obiekt Nr.1)
 - częściowa wymiana instalacji technologicznej
2.budowa wielofunkcyjnego reaktora typu Hydrocentrum (obiekt Nr.2)
 - o średnicy wewnętrznej 1500 cm i głębokości 500 cm, wyniesionym 300 cm ponad  
   powierzchnię terenu. W skład reaktora wchodzi komora rozdzielcza oraz dwa ciągi   
   komór  oczyszczania, które składają się ze zbiorników ciśnieniowych i    
   bezciśnieniowych  (otwartych).
 - komora rozdzielcza o powierzchni 11,5 m2 przy głębokości 500 cm.
 - komora oczyszczania wielofunkcyjnego reaktora osadu czynnego w postaci dwu 
   ciągów technologicznych, z których każdy składa się z komory ciśnieniowej i komory  
   bezciśnieniowej (otwartej). 
3.Stacja dmuchaw w reaktorze istniejącym (obiekt nr.3)
- demontaż i  montaż wyposażenia technologicznego
4.Stacja dmuchaw – nowy obiekt   (obiekt Nr.4)
  - o konstrukcji drewnianej obłożona blachą trapezową z dachem drewnianym dwuspadowym kryty blacha, powierzchnia zabudowy 10,08 m3, pow. użytkowa -8,35 m2, kubatura 38,9 m3
 - montaż wyposażenia technologicznego
5.Budynek wielofunkcyjny, techniczno-socjalny (obiekt nr.6 i 13)
   Nowy budynek wolnostojący parterowy niepodpiwniczony murowany, powierzchnia 
    zabudowy – 120,93 m2, powierzchnia użytkowa -66,93 m2, kubatura 455,20 m3.
6.Punkt zlewny ścieków dowożonych (obiekt nr.7)
   - demontaż istniejącej pompy i zamontowanie nowej pompy.
7.Zbiornik retencyjno-uśredniający (obiekt nr.9)
  - zbiornik w postaci żelbetowej studni o średnicy wewnętrznej 500 cm i głębokości 630 cm
    wraz z montażem wyposażenia technologicznego.
8.Zbiornik osadu nadmiernego (obiekt nr.10)
  - konstrukcja zbiornika w postaci żelbetowej studni o średnicy wewnętrznej 500 cm i  
    głębokości 630 cm wraz z montażem wyposażenia technologicznego.
9.Filtr powietrza (obiekt nr.12)
  - w formie studni kanalizacyjnej z kręgów o średnicy 150 cm i głębokości 195 cm.
10. Budynek techniczny (obiekt nr.14)
   - budynek wolnostojący parterowy murowany, pow. zabudowy - 16,02 m2, pow. użytkowa -  
      11,25m2, kubatura -54,1 m3.                                  
10. Przewody  między obiektowe
11.Instalacje wewnętrzne wod- kan oraz wentylacji
12 Instalacje elektryczne 
13.Drogi i zieleń     
     - chodniki – 225 m2
     - dojazdy – 571,55 m2  
     - zieleńce – 2435,0 m2                                                                                                                                                                                            
Rodzaj zamówienia : roboty budowlane                                                                                   
Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
 Wspólny słownik zamówień (CPV):       45.23.24.21-9,  45.26.28.00-9,  45.23.24.22-6,   
                                        45.23.13.00-8,  45.31.51.00-9,  45.23.31.40-2,  45.11.27.00-2
Termin wykonania: od daty zawarcia umowy do dnia 15.09.2013r
Data przekazania ogłoszenia    30.05.2012r.    
Zamawiający  na   podstawie art. 67 ust. 1 pkt.6 ustawy  Prawo  zamówień  publicznych       
przewiduje  zamówienie uzupełniające.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy złożą ofertę ze wszystkimi załącznikami wymienionymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz spełnią wszystkie wymagane przez ustawę Prawo zamówień publicznych warunki tj.:
1)posiadają  uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli 
   przepisy   prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2) posiadają  wiedzę i  doświadczenie oraz dysponują odpowiednim potencjałem 
    technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania    zamówienia,
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i   finansowej zapewniającej wykonanie 
   zamówienia
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie przedłożonych dokumentów, oświadczeń i zaświadczeń wymaganych postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia wg formuły – spełnia/ nie spełnia.
Nie  spełnianie  chociażby  jednego  warunku  skutkować  będzie  wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.  
Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu    potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu i wymagań dla oferowanych robót budowlanych.
1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia wykonawcy obowiązani są załączyć do oferty następujące
oświadczenia i dokumenty:
1.1   aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do 
         rejestru ,  w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia  w oparciu o art.24 ust.1 
         pkt 2 ustawy wystawiony  nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu 
        składania ofert ,      a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie  art.24 
        ust.1 pkt 2 ustawy , 
1.2.  aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1
        pkt.9 wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
1.3.  aktualną   informację   z  Krajowego  Rejestru  Karnego  albo  równoważne   
    zaświadczenie właściwego  organu  sądowego  lub administracyjnego kraju pochodzenia 
    osoby w zakresie określonym  art.24  ust.1  pkt 4-8 ustawy,  wystawione  nie  wcześniej  
    niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
1.4.  aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
        wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków opłat lub, że uzyskał przewidziane 
        prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub 
        wstrzymanie w  całości wykonania decyzji  - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące 
        przed upływem  terminu składania ofert,
1.5.  aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub 
        Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio,
        że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub 
        społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie 
        lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji 
        – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed  upływem terminu składania ofert,
1.6.oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z udziału w postępowaniu – załącznik nr 7 
      do SIWZ
2.W celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu wykonawcy 
   obowiązani są załączyć do oferty następujące oświadczenia i dokumenty:
2.1.oświadczenie o spełnianiu warunków z art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień   
      publicznych - załącznik nr 8 do SIWZ
2.2.dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie posiadają
      uprawnienia budowlane, uprawnienia z każdej branży bez ograniczeń , które zgodnie 
      projektami technicznymi będą przedmiotem robót oraz dokumenty potwierdzające wpis 
      na listę właściwej okręgowej izby samorządu zawodowego,
2.3. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
       odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat   
       ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla   
       wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz 
       informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami i oświadczeniem, że osoby te  
       posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich 
       uprawnień – załącznik nr 9 do SIWZ ,
2.4.  aktualne uprawnienia kierownika budowy do wykonywania samodzielnych funkcji w
       budownictwie o specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń. Kierownik musi
       również posiadać stwierdzenie przygotowania zawodowego do wykonywania
       samodzielnych funkcji w budownictwie (wpis na listę właściwej okręgowej izby
       samorządu zawodowego).
2.5.kopię opłaconej polisy , a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego  , 
      że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie 
      prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą 
      niż 2.000.000 złotych. (słownie: dwa miliony złotych).
2.6. wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i   urządzeń, którymi dysponuje  
       lub będzie dysponował Wykonawca , wraz z informacją o podstawie dysponowania 
       tymi zasobami – załącznik nr 10 do SIWZ ,
Wykonawca  może polegać  na  wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym,  osobach zdolnych do  wykonania  zamówienia  lub  zdolnościach  finansowych innych   podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.    Wykonawca w takiej sytuacji  zobowiązany  jest  udowodnić  Zamawiającemu,  iż  będzie dysponował  zasobami niezbędnymi  do  realizacji  zamówienia,  a  w szczególności  przedstawiając  w  tym  celu  pisemne  zobowiązanie   tych   podmiotów do  oddania   mu   do  dyspozycji  niezbędnych  zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
2.7. wykaz robot budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  
     wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem 
     terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a  
     jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy —w tym okresie, z podaniem ich 
     rodzaju i wartości,daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu  
    potwierdzającego, że roboty zostały  wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i  
    prawidłowo ukończone - oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty   
    wskazane w wykazie zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i  
    prawidłowo ukończone - załącznik nr 11 do SIWZ.
Zamawiający żąda przedłożenia co najmniej jednej referencji, której przedmiotem była budowa, przebudowa lub rozbudowa oczyszczalni ścieków o przepustowości średniej dobowej co najmniej 480 m3/d i wartości nie mniejszej niż przedmiot zamówienia. 
2.8. wypełniony kosztorys ofertowy wg wzoru - załącznik Nr.3 do SIWZ.
3.Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5—8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5—8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów wymienionych w ust. 1:
1) pkt 1.1 ; 1.2; 1.4 i 1.5 -  składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
Uwaga: Powyższe dokumenty muszą być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert.
c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie
na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu.
Uwaga: Powyższe dokumenty muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert.
2) pkt 1.3 -  składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
4. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3-4 powyżej
zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem,
właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Uwaga: Powyższe dokumenty muszą być wystawione z zachowaniem terminów, o których
mowa odpowiednio w ust.3-4 powyżej.
5. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
- dokumenty wymienione w ust. 1  podpunktach 1.1 ; 1.2 ; 1.3 , 1.4 , 1.6  składa każdy z wykonawców oddzielnie;
- pozostałe dokumenty mogą być złożone wspólnie przez wszystkich wykonawców.
6. Dokumenty żądane przez Zamawiającego w celu potwierdzenia spełniania warunków   
   udziału w postępowaniu należy składać w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej   
   za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym są  
   składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
Składanie ofert częściowych:     nie      
Składanie ofert wariantowych:   nie
Warunki dotyczące wadium:    
   Ustala się wadium w wysokości 75 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych).
Wadium należy wnieść do Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)      pieniądzu;
2)      poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)      gwarancjach bankowych;
4)      gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)      poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r Nr.42,poz.275,z 2008r Nr.116,poz.730 i 732 i Nr.227, poz.1505 oraz z 2010r Nr.96 poz.620).
Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą , zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust 4a, oraz art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
           Bank Spółdzielczy w Skierniewicach  21929700050300078120120043
Kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy załączyć do oferty.
Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania rachunku Zamawiającego. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.
W przypadku wniesienia wadium w innej niż pieniądz formie dokument obejmujący wadium należy przekazać w oryginale w kasie Urzędu Gminy Puszcza Mariańska Referat Finansowy pokój nr.17 przed upływem terminu składania ofert , do oferty dołączyć kopię dokumentu obejmującego wadium , potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
Zasady zwrotu i zatrzymania wadium określa art. 46 ustawy.
Kryteria oceny ofert:        cena – 100% 
Termin związania z ofertą:  30 dni
Adres strony internetowej, na której jest dostępna SIWZ:  www.puszcza-marianska.pl
Miejsce otrzymania SIWZ:   w siedzibie Zamawiającego pokój Nr.21
Termin składania ofert:   do dnia 14.06.2012 r. do godz. 10:00
Termin otwarcia ofert: dnia 14.06.2012r  godz.10:20
Miejsce składania ofert: Urząd Gminy w Puszczy Mariańskiej pokój Nr. 8
                                           96-330 Puszcza Mariańska ul. Stanisława Papczyńskiego 1.
                                                                                        Michał Staniak
                                                                                       Wójt Gminy  
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kuźma Beata
 - Data udostępnienia w BIP: 2012-05-30
 - Informacja zaktualizowana przez: Kuźma Beata
 - Data ostatniej aktualizacji: 2021-11-04 15:00:08
 - Liczba odsłon: 724
 - Historia dokumentu: