GMINA PUSZCZA MARIAŃSKA
96-330 PUSZCZA MARIAŃSKA UL. STANISŁAWA PAPCZYŃSKIEGO 1
tel. /046/ 831-81-69 lub 831-81-51 fax. /046/ 831-81-18
www.puszcza-marianska.pl e-mail: urzad@puszcza-marianska.pl
Nasz znak: I.271.1.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Tytuł postępowania
Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie drogi niepublicznej wewnętrznej
w miejscowości Kamion.
Opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie drogi niepublicznej wewnętrznej
w miejscowości Kamion.
Zakres rzeczowy zadania obejmuje:
- przygotowanie i wyprofilowanie istniejącej nawierzchni drogi na powierzchni 3 694,50 m2
- wykonanie przepustu o średnicy 60 cm – szt.2
- wykonanie warstwy wiążącej z masy mineralno-bitumicznej standard II,przy grubości
po zagęszczeniu 4 cm na powierzchni 3 694,50 m2
- oznakowanie pionowe i poziome
Rodzaj zamówienia : roboty budowlane
Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony Wspólny słownik zamówień (CPV): 45.23.31.40-2
Termin wykonania: od daty zawarcia umowy do dnia 15.09.2012 r Data przekazania ogłoszenia: 26.04.2012 r.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy złożą ofertę ze wszystkimi załącznikami wymienionymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz spełnią wszystkie wymagane przez ustawę Prawo zamówień publicznych warunki tj.:
1 posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli przepisy
prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2) posiadają wiedzę i doświadczenie oraz dysponują odpowiednim potencjałem technicznym
oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie przedłożonych dokumentów, oświadczeń i zaświadczeń wymaganych postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia wg formuły – spełnia/ nie spełnia.
Nie spełnianie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
- formularz ofertowy złożony według wzoru – załącznik Nr 1 do SIWZ
- oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art.22
ust.1 – załącznik Nr 4 do SIWZ;
-oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – załącznik Nr.5 do SIWZ
-wykaz wykonanych, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych,
robót drogowych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia
w okresie ostatnich pięciu lat prze upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu , dat wykonania i
odbioru, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te roboty drogowe zostały wykonane lub są wykonywane należycie- załącznik Nr.6 do SIWZ.
Zamawiający żąda przedłożenia co najmniej jednej referencji.
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające,
że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków opłat lub, że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzyma-
nie w całości wykonania decyzji – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert,
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca
nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub
zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie
na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji – wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia. (W celu potwierdzenia, że w/w polisa lub inny
dokument jest opłacony zaleca się dołączenie do w/w dokumentów kserokopii dowodów ich
opłacenia).
Składanie ofert częściowych: nie
Składanie ofert wariantowych - nie
Warunki dotyczące wadium:
Zamawiający nie żąda wniesienia wadium
Kryteria oceny ofert - najniższa cena
Termin związania z ofertą: 30 dni
Adres strony internetowej, na której jest dostępna SIWZ: www.puszcza-marianska.pl
Miejsce otrzymania SIWZ: w siedzibie Zamawiającego pokój Nr.21 Termin składania ofert: do dnia 16.05.2012 r do godz.10:00
Termin otwarcia ofert: dnia 16.05.2012 r godz.10:20
Miejsce składania ofert: Urząd Gminy w Puszczy Mariańskiej pokój Nr. 8
96-330 Puszcza Mariańska ul. Stanisława Papczyńskiego 1.
Wójt Gminy Puszcza Mariańska
Michał Staniak
Puszcza Mariańska, dnia 16.05.2012r
wg rozdzielnika
Nasz znaki.271.1.2012
Stosownie do art.93 ust.1 pkt.7 w związku z art.86 ust.2 i art.7 ustawy z dnia
29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz.759
z późn. zmianami) Gmina Puszcza Mariańska zawiadamia o unieważnieniu postępowania dotyczącego przetargu nieograniczonego na wykonanie robót budowlanych polegających
na przebudowie drogi niepublicznej wewnętrznej w miejscowości Kamion ogłoszonego
na portalu Urzędu Zamówień Publicznych pod nr. 134678-2012 oraz na stronie internetowej Zamawiającego.
Uzasadnienie
Powołana Komisja Przetargowa Zarządzeniem Nr. 8/2012Wójta Gminy Puszcza Mariańska dokonała otwarcia ofert na zamówienie publiczne na wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie drogi niepublicznej wewnętrznej w miejscowości Kamion
w dniu 16.05.2012r o godz. 10:20 przy udziale 2 przedstawicieli Wykonawców :
1. Zakładu Ogólnobudowlanego MARBUDEX 96-100 Skierniewice ul. Łowicka 127
2. P.P.U.H „EFEKT” Sp. z o.o Budowa i Naprawa Dróg 02-495 Warszawa
ul. Szomańskiego 8
Komisja dokonała otwarcia 4 ofert złożonych przez Wykonawców:
1. Zakład Ogólnobudowlany MARBUDEX 96-100 Skierniewice ul. Łowicka 127
2. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno Drogowych w Grójcu Spółka z o.o
05-604Jasieniec, ul. Asfaltowa 2
3. P.P.U.H „EFEKT” Sp. z o.o Budowa i Naprawa Dróg
02-495 Warszawa ul. Szomańskiego 8
4. Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o
ul. Południowa 17/19 97-300 Piotrków Trybunalski
Po zamknięciu procedury otwarcia ofert przez przewodniczącego komisji przetargowej
i opuszczeniu sali przez przedstawicieli Wykonawców biorących udział w otwarciu ofert komisji została doręczona przez pracownika Sekretariatu Urzędu Gminy oferta na w/w zamówienie publiczne, która wpłynęła do tut. Urzędu w dniu 15.05.2012r zarejestrowana
pod nr kancelaryjny 3194. Oferta ta nie została otworzona przez komisję przetargową w trakcie realizacji otwarcia ofert.
Czynność otwarcia ofert opisana w art. 86 ustawy Prawo zamówień publicznych ma charakter jednokrotny.
Wynika to z zapisu art.86 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych nakazuje otworzyć oferty w ściśle określonym terminie tj. w dniu składania ofert, a jednym z obligatoryjnych elementów SIWZ jest miejsce i termin otwarcia ofert. W związku z takim charakterem czynności otwarcia ofert , nie istnieje możliwość jej sanowania. W niniejszym stanie faktycznym czynność otwarcia ofert została dokonana w sposób wadliwy, i zatem nie istnieje możliwość jej „naprawienia," .
Tym samym nie jest możliwe dalsze prowadzenie postępowania w sposób prawidłowy, a co za tym idzie postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W konsekwencji konieczne jest unieważnienie postępowania na podstawie art. 93 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Krajowa Izba Odwoławcza podkreśliła w wyroku z dnia 16 lipca 2010 r. (sygn. akt KIO/UZP 1291/10), że czynność otwarcia ofert złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest tego rodzaju czynnością której nie można powtórzyć, albowiem naruszyłoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Zaniechanie otwarcia wszystkich ofert złożonych w postępowaniu niewątpliwie uniemożliwia prawidłową weryfikację wszystkich prawidłowo złożonych w postępowaniu ofert, a zatem nie tylko stanowi obrazę zasady równego traktowania wykonawców, ale przede wszystkim uniemożliwia prawidłowe zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. W zaistniałej sytuacji bowiem Prezes Urzędu Zamówień publicznych na podstawie art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych może wystąpić do sądu o unieważnienie umowy.
Wobec powyższego Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania przetargowego.
Otrzymuje:
1. Zakład Ogólnobudowlany MARBUDEX 96-100 Skierniewice ul. Łowicka 127
2. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno Drogowych w Grójcu Spółka z o.o
05-605Jasieniec, ul. Asfaltowa 2
3. P.P.U.H „EFEKT” Sp. z o.o Budowa i Naprawa Dróg 02-495 Warszawa
ul. Szomańskiego 8
4. Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o ul. Południowa 17/19
97-300 Piotrków Trybunalski
5. Przedsiębiorstwo Produkcji Handlu i Obrotu „POLHILD I” Paweł Piotrowski, Zygmunt Piotrowski Spółka Jawna 05-230 Kobyłka ul. H. Sienkiewicza 13
Michał Staniak
Wójt Gminy
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kuźma Beata
- Data udostępnienia w BIP: 2012-05-23
- Informacja zaktualizowana przez: Kuźma Beata
- Data ostatniej aktualizacji: 2012-05-23 11:55:11
- Liczba odsłon: 533
- Historia dokumentu: