GMINA  PUSZCZA  MARIAŃSKA

96-330 PUSZCZA MARIAŃSKA UL. STANISŁAWA PAPCZYŃSKIEGO 1

tel. /046/  831-81-69  lub  831-81-51  fax.  /046/   831-81-18

www.puszcza-marianska.pl e-mail: urzad@puszcza-marianska.pl

Nasz znak: I.271.1.2012                                                                  

OGŁOSZENIE  O  ZAMÓWIENIU  
Tytuł postępowania 
Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie drogi niepublicznej wewnętrznej
w miejscowości Kamion.
Opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie drogi niepublicznej wewnętrznej
w miejscowości Kamion.               

Zakres rzeczowy zadania obejmuje:

- przygotowanie i wyprofilowanie istniejącej nawierzchni drogi na powierzchni 3 694,50 m2

-  wykonanie przepustu o średnicy 60 cm – szt.2

-  wykonanie warstwy wiążącej z masy mineralno-bitumicznej standard II,przy grubości

    po zagęszczeniu 4 cm na powierzchni 3 694,50 m2

- oznakowanie pionowe i poziome

Rodzaj zamówienia : roboty budowlane                                                                                  

Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony                                                               Wspólny słownik zamówień (CPV):    45.23.31.40-2   

Termin wykonania:  od daty zawarcia umowy do dnia 15.09.2012 r                                                                                               Data przekazania ogłoszenia:  26.04.2012 r.   

   O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy złożą ofertę ze wszystkimi załącznikami wymienionymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz spełnią wszystkie wymagane przez ustawę Prawo zamówień publicznych warunki tj.:

1         posiadają  uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli przepisy 

    prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

2) posiadają  wiedzę i  doświadczenie oraz dysponują odpowiednim potencjałem technicznym

    oraz osobami zdolnymi do wykonania    zamówienia,

3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i   finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie na podstawie przedłożonych dokumentów, oświadczeń i zaświadczeń wymaganych postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia wg formuły – spełnia/ nie spełnia.

Nie  spełnianie  chociażby  jednego  warunku  skutkować  będzie  wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 

- formularz ofertowy złożony według wzoru – załącznik Nr 1 do SIWZ

- oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art.22 

  ust.1 – załącznik Nr 4 do SIWZ;

-oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – załącznik Nr.5 do SIWZ

-wykaz wykonanych, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, 

 robót drogowych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia

 w okresie ostatnich pięciu lat prze upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia

 działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu , dat wykonania i

 odbioru, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te roboty drogowe zostały wykonane lub  są wykonywane należycie-  załącznik Nr.6 do SIWZ.

Zamawiający żąda przedłożenia co najmniej jednej referencji.

- aktualne   zaświadczenie   właściwego   naczelnika   urzędu   skarbowego   potwierdzające,

   że wykonawca  nie  zalega  z  opłacaniem  podatków  opłat  lub,  że  uzyskał  przewidziane

   prawem  zwolnienie,  odroczenie  lub  rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzyma-

   nie w całości wykonania decyzji – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem

   terminu składania ofert,

- aktualne  zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy

  Rolniczego   Ubezpieczenia   Społecznego  potwierdzające  odpowiednio,   że  wykonawca

  nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub

  zaświadczenie,  że uzyskał  przewidziane  prawem  zwolnienie,  odroczenie  lub rozłożenie

  na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji – wystawione nie

  wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

 - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest

   ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności

   związanej z przedmiotem zamówienia. (W celu potwierdzenia, że w/w polisa lub inny

   dokument jest opłacony zaleca się dołączenie do w/w dokumentów kserokopii dowodów ich  

   opłacenia).

Składanie ofert częściowych:     nie      

Składanie ofert wariantowych - nie                                                                                          

Warunki dotyczące wadium:

 Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

Kryteria oceny ofert -  najniższa cena                                                                                    

Termin związania z ofertą:  30 dni                                                                                         

Adres strony internetowej, na której jest dostępna SIWZ:  www.puszcza-marianska.pl

Miejsce otrzymania SIWZ:   w siedzibie Zamawiającego pokój Nr.21                                         Termin składania ofert:   do dnia 16.05.2012 r do godz.10:00 

Termin otwarcia ofert:      dnia 16.05.2012 r godz.10:20                                              

Miejsce składania ofert:  Urząd Gminy w Puszczy Mariańskiej pokój Nr. 8

                                               96-330 Puszcza Mariańska ul. Stanisława Papczyńskiego 1.

                                                                        Wójt Gminy Puszcza Mariańska

                                                                Michał Staniak

Puszcza Mariańska, dnia 16.05.2012r

 

                                                                                  wg rozdzielnika

 

Nasz znaki.271.1.2012

 

            Stosownie do art.93 ust.1 pkt.7 w związku z art.86 ust.2 i art.7 ustawy z dnia

29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010r. Nr 113, poz.759

 z późn. zmianami) Gmina Puszcza Mariańska zawiadamia o unieważnieniu postępowania dotyczącego przetargu nieograniczonego na wykonanie robót budowlanych polegających

 na przebudowie drogi niepublicznej wewnętrznej w miejscowości Kamion ogłoszonego

na portalu Urzędu Zamówień Publicznych pod nr. 134678-2012 oraz na stronie internetowej Zamawiającego.

Uzasadnienie

Powołana Komisja Przetargowa Zarządzeniem Nr. 8/2012Wójta Gminy Puszcza Mariańska dokonała otwarcia ofert na zamówienie  publiczne na wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie drogi niepublicznej wewnętrznej w miejscowości Kamion

w dniu 16.05.2012r o godz. 10:20 przy udziale 2 przedstawicieli Wykonawców :

1.      Zakładu Ogólnobudowlanego MARBUDEX  96-100 Skierniewice ul. Łowicka 127

2.      P.P.U.H „EFEKT” Sp. z o.o Budowa i Naprawa Dróg      02-495 Warszawa

ul. Szomańskiego 8

Komisja dokonała otwarcia 4 ofert złożonych przez Wykonawców:

1.      Zakład Ogólnobudowlany MARBUDEX     96-100 Skierniewice ul. Łowicka 127

2.      Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno Drogowych w Grójcu Spółka z o.o

05-604Jasieniec, ul. Asfaltowa 2

3.      P.P.U.H „EFEKT” Sp. z o.o Budowa i Naprawa Dróg  

02-495 Warszawa ul. Szomańskiego 8

4.      Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o

ul. Południowa 17/19  97-300 Piotrków Trybunalski

Po zamknięciu procedury otwarcia ofert przez przewodniczącego komisji przetargowej

 i opuszczeniu sali przez przedstawicieli Wykonawców biorących udział w otwarciu ofert komisji została doręczona przez pracownika Sekretariatu Urzędu Gminy oferta na w/w zamówienie publiczne, która wpłynęła do tut. Urzędu w dniu 15.05.2012r zarejestrowana

pod nr kancelaryjny 3194. Oferta ta nie została otworzona przez komisję przetargową w trakcie realizacji otwarcia ofert.

Czynność otwarcia ofert opisana w art. 86 ustawy Prawo zamówień publicznych  ma charakter jednokrotny.

Wynika to z zapisu art.86 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych  nakazuje otworzyć oferty w ściśle określonym  terminie  tj. w dniu składania ofert, a jednym z obligatoryjnych  elementów SIWZ  jest miejsce i termin otwarcia ofert.   W związku z takim charakterem  czynności otwarcia ofert ,  nie istnieje możliwość jej sanowania. W niniejszym stanie faktycznym czynność otwarcia ofert została dokonana w sposób wadliwy, i zatem nie istnieje możliwość jej „naprawienia," .

Tym samym nie jest możliwe dalsze prowadzenie postępowania w sposób prawidłowy, a co za tym idzie postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

W konsekwencji konieczne jest unieważnienie postępowania na podstawie art. 93 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych. 

Krajowa Izba Odwoławcza podkreśliła w wyroku z dnia 16 lipca 2010 r. (sygn. akt KIO/UZP 1291/10), że czynność otwarcia ofert złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest tego rodzaju czynnością której nie można powtórzyć, albowiem naruszyłoby to zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Zaniechanie otwarcia wszystkich ofert złożonych w postępowaniu niewątpliwie uniemożliwia prawidłową weryfikację wszystkich prawidłowo złożonych w postępowaniu ofert, a zatem nie tylko stanowi obrazę zasady równego traktowania wykonawców, ale przede wszystkim uniemożliwia prawidłowe zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. W zaistniałej sytuacji bowiem  Prezes Urzędu Zamówień publicznych na podstawie art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych może wystąpić do sądu o unieważnienie umowy.

Wobec powyższego Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania przetargowego.

Otrzymuje:

1.      Zakład Ogólnobudowlany MARBUDEX     96-100 Skierniewice ul. Łowicka 127

2.      Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno Drogowych w Grójcu Spółka z o.o

05-605Jasieniec, ul. Asfaltowa 2

3.      P.P.U.H „EFEKT” Sp. z o.o Budowa i Naprawa Dróg   02-495 Warszawa

ul. Szomańskiego 8

4.      Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o ul. Południowa 17/19

97-300 Piotrków Trybunalski

5.      Przedsiębiorstwo Produkcji Handlu i Obrotu „POLHILD I” Paweł Piotrowski, Zygmunt Piotrowski Spółka Jawna 05-230 Kobyłka ul. H. Sienkiewicza 13

                                                                                             Michał Staniak

                                                                                              Wójt Gminy

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Kuźma Beata
  • Data udostępnienia w BIP: 2012-05-23
  • Informacja zaktualizowana przez: Kuźma Beata
  • Data ostatniej aktualizacji: 2012-05-23 11:55:11
  • Liczba odsłon: 495
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 1277055]

przewiń do góry